Stäng

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
27 januari 2023, 16:13
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:13
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:13
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

13 januari 2023, 16:10
Titel saknas
Klar

Tillsyn och provkörning av automatiska portar. Kontroll och eventuell åtgärd på kedjor, brytare m m. Smörjning. Säkerhetskontroll. Funktions och säkerhetskontroll varvid öppningsfjäderns infästningar kontrolleras och styrspår, bärskenor, armar och leder och rörliga delar rengörs och smörjs. Kedjor, brytare, klämlister och oljenivå justeras.

23 december 2022, 16:11
Lågspänningssystem för eldistribution
Klar

Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.

23 december 2022, 16:11
Lågspänningssystem för eldistribution
Klar

Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.

19 december 2022, 07:52
Kyla
Klar

Ärendebeskrivning saknas.

19 december 2022, 07:52
Kyla
Klar

Ärendebeskrivning saknas.

22 december 2022, 08:08
Väggar, tak & golv
Klar

inhäng för moped

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Redan under tidigt 1960-tal fanns det planer på att bygga studentbostäder på Chalmers Campus Johanneberg. Det som blev Chalmers Studenthem var tänkt att placeras där A-huset står idag.

Adress
Kemivägen 7A
Kemivägen 7B
Arvid Hedvalls backe 5
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Wingårdh arkitektkontor ab
Användning
Studentbostäder
Yta
13395 m2
Byggår
1900

Bara månader innan byggstarten 1962 flyttades projektet till läget invid Mossen. Det tog till 2000-talet innan diskussionerna tog fart igen. Studentbostadssituationen i Göteborg var akut. Chalmersfastigheter visade då, tillsammans med arkitekten och Chalmers alumnen Gert Wingårdh, hur campusmiljön kunde tillföras något som saknades, nämligen bostäder. På så sätt kunde liv och rörelse skapas dygnets alla timmar, med ökad trygghet och underlag för servicefunktioner som följd. Diskussionerna fortgick, och under 2003 identifierades tomten på norra delen av campus som mest lämplig för bostadsändamål. Efter snabb planprocess kunde spaden, eller snarare skopan, sättas i backen våren 2005. Efter bara ett och ett halvt år stod Chabo klart. En byggnad i tre nyanser av grönt och med ett uttryck som andas intelligent variation. I och med invigningen hade Chalmers tillförts en konkurrensfaktor få förunnat; nästan 500 studentbostäder, mitt på campus, ett stenkast från Avenyn. Chabos invigning var den 8 september 2006 och innehåller 472 st 1 RoKv och 7 st 2 RoKv.

Vi jobbar med Chabo.
Bobo Lundgren
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Bobo Lundgren Drifttekniker
Kundmeny
Gå till ..

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.