Chalmers tvärgata 3, Matematiska Vetenskaper
Gör felanmälan
Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.
Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation
Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälans.
Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på pågående ärenden innan du gör din felanmälan.
Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!
När du ska du felanmäla?
Text om extern fastighet
Gör en felanmälan
Använd knappen ”Gör felanmälan” för att komma direkt till formuläret för felanmälan om ditt ärende gäller storkök eller passerkort.
Vanliga frågor & svar
- Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
- Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
- Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
- När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.
Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.
Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.
Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.
Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:
- Inredning, utrustning, lokalvård,
- Post, transport, och godsmottagning,
- Reproservice
- Vaktmästeri och teknisk service,
- Växel och passerkort,
- Tentamensadministration eller salsbokning
Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.
Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet
Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.
- Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
- Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
- Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
- Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här
Vad händer sedan?
Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.
När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.