Nedan hittar du som kund/hyresgäst information och svar på några vanliga frågor.
Det kan vara frågor om var du hittar information som berör din lokal, felanmälan och driftstörningar, nycklar och passerkort, lokalvård, bevakning och våra öppettider, med mera.
Vill du göra en felanmälan eller veta mer om vad som gäller under avtalstiden, behöver du en lokalanpassning, eller ta reda på hur du kan skapa ett hållbart inomhusklimat eller vad som gäller vid avflyttning och överlämning, kan du använda menyn ovan eller snabblänkarna till höger. Här hittar du som är ny kund också några saker som är bra att känna till för en smidig inflyttning.
Det är självklart bara att höra av dig till din kundansvariga eller drifttekniker om du har några frågor du inte kan få svar på här – all kontaktinfo hittar du under Min fastighet.

Information

I alla våra hus finns en informationsskylt i husets huvudentré med upplysning om bland annat kundansvarig och drifttekniker och journummer för akuta fastighetsfel. Här placerar vi även viktig information inför underhålls, – eller driftåtgärder med mera.

Felanmälan

Akuta fel och ärenden som gäller drift (el, hissar, vatten, värme, ventilation) anmäler du per telefon till vårt journummer 031-772 49 37. Alla andra felanmälningar gör du via vår hemsida. Gå till vår felanmälan.
Det kan vara så att huset du sitter i förvaltas av en annan fastighetsägare. På vår hemsida hittar du rätt med hjälp av karta och bilder. Gå till min fastighet.

Driftstörningar

Information om kända driftstörningar hittar du via vår hemsida. Gå till vår driftinformation.

Inpassering, nycklar och passerkort samt postlåda

Entrédörren till ditt hus är normalt öppen dagtid. Under helger, ”röda dagar” och under semester-perioden är dörrarna låsta via schema. Om ändring önskas av dessa tider, kontakta din drifttekniker.
Beställning och utlämning av extra nycklar och passerkort sker genom din drifttekniker. Det gäller även hantering av din postlåda.

Skyltning

Vi vill att du och ditt företag ska synas på Chalmersområdet. Har du frågor kring skyltning, kontakta din Kundansvariga. Tillsammans ser vi över möjligheterna och säkerställer att skyltarna följer Chalmers skyltpolicy och eventuella andra krav.

Bevakning

Våra hus och Chalmersområdet bevakas kvällar och helger av Cubsec Bevaknings AB. Vid upptäckt av inbrott eller skadegörelse, ring områdesvakten på 031-772 44 99.

Lokalvård

I merparten av våra hus är det Chalmers Serviceavdelning som sköter lokalvården. Väljer du att använda ett annat städbolag för din lokal ska det, precis som Chalmers egen lokalvård, arbete aktivt med miljöarbetet och systematiskt välja miljömärkta produkter. Du kan kontakta Chalmers lokalvård på lokalvarden.stodet@chalmers.se

Allergivänligt

Alla våra hus och lokaler är rökfria och ska vara allergivänliga. Sällskapsdjur får inte vistas i alla hus och lokaler på Chalmersområdet så kontakta din Kundansvariga om vad som gäller i just din lokal. Det gäller inte ledsagar- och signalhund.

Avfallshantering

Vi ombesörjer omhändertagande av hushållsavfall. Allt övrigt avfall och annan avfallshantering omhändertas av dig som hyresgäst eller efter villkoren i ditt hyresavtal.

Brandsäkerhet

Merparten av våra lokaler är utrustade med automatiskt brandlarm som går direkt till Räddningstjänsten. Dörrar till nödutrymningsvägar får absolut inte spärras eller ställas upp med kilar eller dylikt. Utrymningsvägar får ej blockeras och allmänna utrymmen får inte belamras med skräp, möbler och liknande. Gå till vår kundportal.

Kundportal

Vår kundportal är ett separat, webbaserat system där du som kund och hyresgäst kan se specifika brandskyddsregler och pågående lokalförändringsärenden i just ditt hus. Gå till vår kundportal.

Parkering och parkeringstillstånd

Vi samarbetar med Parkering Göteborg som har fått i uppdrag att hantera all försäljning, bevakning och frågor kring parkering på Chalmersområdet.
Har du frågor om parkering vänder du dig till Parkering Göteborgs kundtjänst 8.00-16.30, helgfria vardagar: 031-774 37 00 eller kundtjanst@parkeringgoteborg.se. Gå till Parkeringstillstånd.

Kontaktuppgifter och öppettider

Chalmersfastigheter
Aschebergsgatan 44
412 96 Göteborg

Telefon: 031-772 62 00
Fax: 031-772 62 01

E-post: info@chalmersfastigheter.se

Öppettider: 08:00-16:00
Lunchstängt: 12:00-13:00

PlusGiro: 458 93 54-2
Bankgiro: 311-9716
Organisationsnummer: 556487-9764

E-faktura

Vi använder oss av elektronisk faktura, eller E-faktura, vilket innebär att du i stället för en räkning i brevlådan får räkningen elektroniskt till din dator eller mobil. Har du en fråga gällande anslutning till E-faktura eller har frågor avseende en faktura eller en hyresavi så kan du kontakta vår ekonomiavdelning på 031-772 62 00.

Uppdatering av dina kontaktuppgifter

Om du uppdaterar din kontaktinformation eller någon mer eller annan ska få information från oss så meddela gärna din Kundansvariga – så kan vi alltid komma i kontakt med dig och ge dig och dina kollegor information som berör din lokal.

Dataskyddsförordningen (GDPR)

Chalmersfastigheter följer strikt nya dataskyddsförordningen (GDPR) som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter. Gå till GDPR.

Hitta med appen Campus Maps

Med appen Campus Map navigerar du lätt på våra campusområden. I Appen finns information om hus, institutioner, restauranger, kaféer, uttagsautomater, parkering med mera. Åker du mellan eller till och från campusområden hittar du även information om hållplatser, Styr & Ställ-stationer med mera.

Konferens och möteslokaler

På Chalmersområdet finns det ett flertal möjligheter när de egna lokalerna inte
räcker till eller du helt enkelt vill ta ditt näste möte i kreativa och innovativa samverkansmiljöer. Oavsett om det är ett mindre ledningsgruppsmöte, en utbildning eller en aktiverande teambuilding så finns det forum och möjlighet att träffas, utbyta idéer och möta näringslivet och akademin.

På menyn /nedan hittar du länkar till erbjudande i våra hus där du har möjlighet att ses över en kopp kaffe och konferera i konferensrum med den senaste tekniken installerad.

https://chalmerskonferens.se/
http://ooto.se/konferenslokaler/
https://www.chalmersskahuset.se/

Mat och fika

När det är dags för lunch, en god fika eller en After Work med dina kollegor kan du tryggt stanna kvar på Chalmersområdet. Här finns nämligen ett flertal restauranger, caféer och smultronställen med festvåningar och cateringverksamhet som serverar och leverera högkvalitativa råvaror och maträtter för alla behov, året runt.

https://chalmerskonferens.se/sv/restauranger/johanneberg/
https://chalmerskonferens.se/sv/restauranger/lindholmen/
http://ooto.se/