Nedan hittar du som kund/hyresgäst information och svar på några vanliga frågor. Det kan vara frågor om var du hittar information som berör din lokal, felanmälan och driftstörningar, nycklar och passerkort, lokalvård, bevakning och våra öppettider, med mera.
Vill du göra en felanmälan eller veta mer om vad som gäller under avtalstiden, behöver du en lokalanpassning, eller ta reda på hur du kan skapa ett hållbart inomhusklimat eller vad som gäller vid avflyttning och överlämning, kan du använda menyn ovan eller snabblänkarna till höger. Här hittar du som är ny kund också några saker som är bra att känna till för en smidig inflyttning. Det är självklart bara att höra av dig till din kundansvariga eller drifttekniker om du har några frågor du inte kan få svar på här – all kontaktinfo hittar du under Min fastighet.
Informationsskyltar
I alla våra hus finns en skylt i huvudentrén med information om bland annat kundansvarig och drifttekniker och journummer för akuta fastighetsfel. Här sätter vi även upp aktuell information som gäller drift eller underhåll.
Felanmälan
Akuta fel och ärenden som gäller drift (el, hissar, vatten, värme, ventilation) anmäler du per telefon till vårt journummer 031-772 49 37. Alla andra felanmälningar gör du via vår hemsida. Gå till vår felanmälan.
Det kan vara så att huset du sitter i förvaltas av en annan fastighetsägare. På vår hemsida hittar du rätt med hjälp av karta och bilder. Gå till min fastighet.
Inpassering, nycklar och passerkort samt postlåda
Entrédörren till ditt hus är normalt öppen dagtid. Under helger, ”röda dagar” och under semester-perioden är dörrarna låsta via schema. Om ändring önskas av dessa tider, kontakta din drifttekniker.
Beställning och utlämning av extra nycklar och passerkort sker genom din drifttekniker. Det gäller även hantering av din postlåda.
Skyltning
Vi vill att du och ditt företag ska synas på Chalmersområdet. Har du frågor kring skyltning, kontakta din Kundansvariga. Tillsammans ser vi över möjligheterna och säkerställer att skyltarna följer Chalmers skyltpolicy och eventuella andra krav.
Bevakning
Våra hus och Chalmersområdet bevakas kvällar och helger av Cubsec Bevaknings AB. Vid upptäckt av inbrott eller skadegörelse, ring områdesvakten på 031-772 44 99.
Lokalvård
I de flesta av våra hus är det Chalmers serviceavdelning som sköter lokalvården. Väljer du att använda ett annat städbolag ska det, precis som med Chalmers egen lokalvård, arbeta aktivt med miljöarbetet och systematiskt välja miljömärkta produkter. Kontakta Chalmers lokalvård på lokalvarden.stodet@chalmers.se
Allergivänligt
Alla våra hus och lokaler är rökfria och ska vara allergivänliga. Sällskapsdjur får inte vistas i alla hus och lokaler på Chalmersområdet så kontakta din kundansvariga om vad som gäller i just din lokal. Det gäller inte ledsagar- och signalhund.
Avfallshantering
Vi tar hand om hushållsavfallet medan du som hyresgäst tar hand om övrigt avfall. I ditt hyresavtal finns förklarat vad som ingår i övrigt avfall.
Brandsäkerhet
De flesta av våra lokaler har automatiskt brandlarm som går direkt till Räddningstjänsten. Dörrar till nödutrymningsvägar får absolut inte spärras eller ställas upp med kilar eller dylikt. Utrymningsvägar får ej blockeras och allmänna utrymmen får inte belamras med skräp, möbler och liknande. Gå till vår kundportal.
Kundportal
Vår kundportal är ett separat, webbaserat system där du som kund och hyresgäst kan se specifika brandskyddsregler och pågående lokalförändringsärenden i just ditt hus. Gå till vår kundportal.
Parkering och parkeringstillstånd
Vi samarbetar med Star Park angående parkering på Chalmersområdet.
Har du frågor om parkering vänder du dig till Starpark Tel: 0771-190003 Öppettider måndag till fredag 8:00-17:00 eller på info@starpark.se
Har du övriga frågor till oss på Chalmersfastigheter ser du våra kontaktuppgifter nedan.
Kontaktuppgifter och öppettider
Chalmersfastigheter
Aschebergsgatan 44
412 96 Göteborg
Telefon: 031-772 62 00
Fax: 031-772 62 01
E-post: info@chalmersfastigheter.se
Öppettider: 08:00-16:00
Lunchstängt: 12:00-13:00
PlusGiro: 458 93 54-2
Bankgiro: 311-9716
Organisationsnummer: 556487-9764
E-faktura
Vi använder oss av E-faktura som du får direkt till din dator eller mobil. Har du frågor om fakturor eller hyresavier kontakta vår ekonomiavdelning på 031-772 62 00.
Uppdatering av dina kontaktuppgifter
Om du uppdaterar din kontaktinformation, eller om du vill att någon annan också ska få information från oss, så meddela gärna din Kundansvariga. Då kan vi alltid komma i kontakt med er och ge aktuell information om din lokal.
Dataskyddsförordningen (GDPR)
Chalmersfastigheter följer dataskyddsförordningen för behandling av personuppgifter (GDPR). Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter här.
Hitta rätt med apparna!
Med apparna Hitta på campus och Campus Maps navigerar du lätt på våra campusområden. Här finns information om hus, institutioner, restauranger, kaféer, uttagsautomater, parkering med mera. Åker du mellan eller till och från campusområden hittar du även information om hållplatser, Styr & Ställ-stationer med mera.
Konferens och möteslokaler
När de egna lokalerna inte räcker till finns det fler att hyra!
Nedan hittar du länkar till konferensrum, givetvis med all tänkbar teknik installerad.
https://chalmerskonferens.se/
https://www.chalmersskahuset.se/
Mat och fika
När det är dags för lunch, en god fika eller en After Work med dina kollegor kan du tryggt stanna kvar på Chalmersområdet. Här finns nämligen ett flertal restauranger, caféer och smultronställen med festvåningar och cateringverksamhet som givetvis serverar godaste maten!
https://chalmerskonferens.se/sv/restauranger/johanneberg/
https://chalmerskonferens.se/sv/restauranger/lindholmen/