Stäng
Hos oss

Vi söker kundansvarig till Chalmersfastigheter, Göteborg

Bild på Chalmers i Lindholmen

Chalmersfastigheter driver utveckling av hållbara attraktiva campus på Chalmers tillsammans med och för Chalmers Tekniska Högskola. Vårt mål är att göra Chalmers, med campus, till världsledande med så lite avtryck som möjligt i ekologi och ekonomi samtidigt som man maximerar välbefinnande och sociala värden. Eller ännu enklare – att skapa hållbara och inspirerande campus i världsklass.

Sista ansökningsdag: 2020-02-16 Jobbkategori: Fastighet Plats: Göteborg

OM TJÄNSTEN
Chalmersfastigheter skapar mötesplatser på Chalmers campus. Att människor med olika erfarenheter och kompetenser träffas, trängs och spontant börjar byta tankar betyder mycket mer än storlek på resurser och anslag. Att skapa dessa mötesplatser är Chalmersfastigheters jobb, ett förtroende vi känner stolthet över. Just nu finns möjlighet att bli en del av vår verksamhet i en roll som Kundansvarig.

Som Kundansvarig får du ett definierat intäkts- och utvecklingsansvar för ditt fastighetsbestånd och en nyckelroll i arbetet med att utveckla Chalmersfastigheters lokaler och fastighetsbestånd i ditt område. Ditt mål är att skapa och utveckla goda relationer till kunder och samarbetspartners. Utveckla lokalerna och fastigheterna utifrån verksamhetens målbild och kundens behov samt skapa mervärden och god lönsamhet med förvaltningen och övriga funktioner. I den här rollen finns det vid intresse stora möjligheter att vara med i interna utvecklingsprojekt och det är generellt sätt stort fokus på hållbarhetsarbete. 

ANSVAR OCH ARBETSUPPGIFTER

  • Vara den övergripande kontakten för kunderna inom ditt fastighetsbestånd och fånga upp önskemål om lokalförändrings- och utvecklingsbehov samt följa upp kundärenden.
  • Ansvara för omförhandling av hyresavtal, marknadsföring och uthyrning av lokalerna.
  • Ta fram och samordna affärs, – och fastighetsutvecklingsplaner för de fastigheter du ansvarar för med övriga enheter. 
  • Följa upp kundens lokalanvändning samt planera och föreslå lokalåtgärder utifrån deras behov i samverkan med Chalmers.
  • Ha resultatansvar för intäkterna i ditt område och samordna driftsnetto med förvaltningen och övriga enheter.
  • Regelbundet rapportera prognos och resultat för mål, nyckeltal och aktiviteter.
  • Planera och följa upp nöjdkund-mätningar (NKI) och verka för att nå uppsatta mål.
  • Bidra till verksamhetens utvecklings- och hållbarhetsarbete.

VI SÖKER DIG SOM
Har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll i fastighetsbranschen. Du har kunskaper inom kommersiella fastigheter i kombination med att du har ett stort intresse för att utveckla, skapa mervärde och samhällsnytta. Du arbetar hållbart ur ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt perspektiv. Vi ser att du har god kännedom av hyresjuridik, hyreslagen och förhandlingsarbete. Vidare har du god kännedom om fastighetsekonomi och hantering av fastighetssystem. Du innehar B-körkort för resor inom Göteborgsområdet. Du är obehindrad i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har haft eget resultatansvar samt kompetens inom:

  • lokalplanering & behovsanalys
  • fastighetsutveckling, gärna i ett tidigt skede
  • teknisk förvaltning

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en affärsmässig, kommunikativ och serviceinriktad lagspelare. Du använder gärna din analytiska förmåga och har lätt för att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är prestigelös och har ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor.

DIN ANSÖKAN
I den här rekryteringen samarbetar Chalmersfastigheter med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 16 februari. 

Kundmeny
Gå till ..