Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
12 juni 2024, 14:57
Övrigt
Klar

Hej, Vi hade en utrymningsövning idag i CA-huset. Då upptäckte vi att larmklockan i södra trapphuset på plan 3, inte ringde. Den var tyst. Tacksam för att ni kollar upp detta.Tackar Åke Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Chalmersplatsen 4,

16 april 2024, 09:02
Ventilation
Klar

Hej, Fick in detta via felanmälan till oss. Kan ni kolla på detta tack! Ventilationen är kass/ingen cirkulation. Ha det gott, Åke Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Chalmersplatsen 4,

21 mars 2024, 10:30
Övrigt
Klar

Det luktar mögel ganska ofta i den lilla toaletten i kapprummet på plan 3. Ni kanske vill be någon titta på det? Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Chalmersplatsen 4,

16 april 2024, 09:03
El
Klar

3 lampor som blinkar i taket. Pratat med Micke om dessa!Åke Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Chalmersplatsen 4,

3 april 2024, 15:26
Fönster & entré
Klar

Hej,Solskydden åker upp och ner hela tiden. kan vara ett givarfel eller något. Gäller norra delen. Försökte ringa Micke om detta. Hälsar Åke Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Chalmersplatsen 4,

23 februari 2024, 15:09
Fönster & entré
Klar

HejKan ni kolla på den. Tack på förhand! SnezanaLotta Kegel21 februari 2024, 07:52Date sent: Feb 21, 2024 7:52 AM To: Husservice CA Subject: Felanmälan entrédörr CA-husetHej!Önskar felanmäla yttre entrédörren till CA-huset. Den har tidigare varit otroligt långsam i öppning, men i morse öppnade den inte utan man var tvungen att knuffa på den för att den skulle öppna.Dörrhandtaget till Materian vid postfacken är löst, så det behöver nog skruvas åt.Med vänlig hälsning/Best regards,Lotta Kegel Ledningssamordnare | Management coordinator Rektorsstaben | Office of the President Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 4,

21 februari 2024, 10:49
El
Klar

HejPå plan 3 i det delen med arbetsplatser Jämställdheten på dem sista 4 bord finns inte alls el strom.Jag har kollat på elsäkringar, men alla är på.Kan ni kolla på det under dagen. Tack på förhand. Snezana Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 4,

20 februari 2024, 15:31
Värme
Klar

Detta är en felanmälan för hela huset som generellt är kallt men rum Atmosfären på plan 1 är särskilt kallt. Även Styrelserummet och andra gavelrum upplevs som kalla. Går det att mer systematiskt utvärdera temperaturen i huset genom mätning? Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 4,

18 mars 2024, 15:42
Kyla
Klar

Fick in att det är "Läckage från fönster i tysta rummet på vån 2. Vi skulle gärna se att man tittar igenom hela byggnaden då det saknas tätningslister under fönster på vissa ställen." Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 4,

18 januari 2024, 14:29
Värme
Klar

Det är kallt. Tydligen så var det så kallt att de fick byta rum häromdagen. Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 4,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Wallinders hörsal och entrébyggnad är själva signumet för Chalmers, efter det att Origobyggnaden blev tillbyggd med "snabblabbet" på 1960-talet.

Adress
Chalmersplatsen 4
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:9
Arkitekt
Jan Wallinder
Användning
Kontor och hörsal
Byggår
1962

Palmstedtsalen och administrationsbyggnaden förenas av ett sammanträdesrum som bildar en port från norr in på området. Materialen är sparsmakade; slammat tegel, oslipad skiffer och betong. Byggnaderna är goda representant för 1960-talets svenska modernism. Den norra delen av administrationsbyggnaden är en tillbyggnad från 1980-talet.

Vi jobbar med CA-huset.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Fredrik Sjöquist
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Fredrik Sjöquist Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..