Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
10 april 2024, 09:17
Fönster & entré
Klar

Ytterdörren kärvar och går inte igen helt om man inte trycker till den, vilket får till följd att den är olåst och står och tjuter. Sektion/företag: Raymalt AB, Adress: Sven Hultins gata 9d,

10 april 2024, 09:18
Fönster & entré
Pågår

Entredörr in till kontorshotellet stängs inte ordentligt, om man släpper dörren så går den inte i låst vilket lämnar den öppen samt sätter igång larmet efter ett tag, ta gärna en titt om man kan smörja den eller något. Sektion/företag: Wiretronic AB, Adress: Sven Hultins gata 9d,

10 april 2024, 08:13
Övrigt
Pågår

Hej, vänster diskmaskin i köket tömmer återigen inte vattnet. Misstänker att det är samma fel som för några veckor sedan. Snällt om ni kan hjälpa oss. Sektion/företag: Coronet AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

2 april 2024, 09:02
Övrigt
Klar

Hej! Nu börjar det ta slut på kaffebönor till kaffemaskinen i vårt kök, städarna hälsar även att mjölkpulvret till maskinen är slut. Mvh Anna Sektion/företag: Jakobi Sustainability AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

3 april 2024, 12:29
Avlopp
Klar

Diskmaskinen tömmer inte ut vattnet Sektion/företag: IPS AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

19 mars 2024, 12:51
Övrigt
Klar

Hej! Det är slut på diskmaskintabletter (diskmedel) och hushållspapper i köket. Sektion/företag: Jakobi Sustainability AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

18 mars 2024, 14:22
Storköksutrustning
Klar

Stopp i avloppet i diskmaskinen. Sektion/företag: IPS AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

13 mars 2024, 14:10
Hiss
Klar

Hissen fungerar inte på B sidan! Åtgärdas snaraste, tackar!Mvh Carina Sektion/företag: Hot Disk / Kagaku Analys, Adress: Sven Hultins gata 9b,

11 mars 2024, 15:14
Avlopp
Klar

Stopp i avlopp toalett Sektion/företag: IPS AB, Adress: Sven Hultins gata 9c,

5 mars 2024, 10:22
El
Klar

Säkringen har gått för 2 säkrings grupper Sektion/företag: Wiretronic AB, Adress: Sven Hultins gata 9d,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Chalmers Teknikpark är en företagspark vars historia började 1959 då Chalmers i ett avtal med staten fick företräde till Mossenområdet för sin framtida expansion. Idag utnyttjas det för forsknings- och utvecklingssamverkan mellan högskola och industriföretag.

Adress
Sven Hultins gata 9c
Sven Hultins gata 9a
Sven Hultins gata 9b
Sven Hultins gata 9d
Göteborg
Beteckning
Krokslätt 185:2
Vi jobbar med Chalmers Teknikpark.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..