Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
22 maj 2024, 09:45
Vatten
Klar

Det lilla handfatet utanför stora salen läcker på undersidan då plasten spruckit (se bild). Sektion/företag: Friskis Svettis, Adress: Gibraltargatan 3,

8 maj 2024, 13:38
Fönster & entré
Klar

Dörrstängaren till gymmets entrédörr har slutat fungera så dörren stängs inte som den ska utan blir stående i öppet läge. Sektion/företag: Friskis Svettis, Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
El
Klar

Strömknappen till bastun har spruckit sönder och skulle behöva bytas. Sektion/företag: Friskis Svettis, Adress: Gibraltargatan 3, Kappslingen har spruckit. byt ut. //Micke

25 april 2024, 11:28
Avlopp
Klar

toaletterna krånglar med spolning. imorse märkte jag att handikapptoaletten stod och spolade troligen sedan igår eftermiddag. gick inte spola, knappen hade fastnat. Sektion/företag: fysiohuset, Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
Avlopp
Klar

Båda toaletter på denna våningen fungerar dåligt. Står ofta och spolar/rinner länge, spolknappen fastnar och går inte spola ibland. Idag noterar jag att handikapptoaletten troligen stått och runnit sedan igår eftermiddag. gick inte spola imorse. Sektion/företag: fysiohuset, Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
Fönster & entré
Klar

Våra fönster skulle behöva en utvändig tvätt som dom aldrig fick när dom byttes. Nu när vårsolen skiner på dom ser det väldigt skitigt ut. Sektion/företag: Friskis & Svettis+Fysiohuset, Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
Ventilation
Klar

kunden tycker det är kallt

25 april 2024, 11:28
Vatten
Klar

ojämn blandarfunktion i kranen i köket. går vädligt långsamt mellan varmt och kallt. samt vissa dagar inte särskilt varmt alls. andra handfaten dvs 5 st på samma våning inga problem. Sektion/företag: fysiohuset, Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
Allmänbelysning
Klar

Lamporna på handikapptoaletten är trasiga. Toalettstolen på personaltoaletten står och spolar länge efter man spolat. (samma fel som förra året?) Sektion/företag: , Adress: Gibraltargatan 3,

25 april 2024, 11:28
Fönster & entré
Klar

Vi skulle behöva ett nytt dörrstopp på dörren in till gymmet, alt service på det som sitter då dörren är för tung att öppna. (Vi har fått backning från miljöförvaltningen på denna så det är lite bråttom.) Sektion/företag: , Adress: Gibraltargatan 3,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkt. Ursprungligen Elektricitetsverkets understation no 6. Den gamla vackra Reaktorfysikbyggnaden på Gibraltargatan är numera ombyggd för att passa friskvårdsverksamhet. Byggnaden inrymmer en 2000 kvm stor modern träningsanläggning med gym, jympa, spinning, aerobics, solarium, café och sjukgymnastik.

Adress
Gibraltargatan 3
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:13
Arkitekt
C Nyqvist
Användning
Friskis&Svettis
Yta
1690 m2
Byggår
1925
Vi jobbar med Friskis & Svettis.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Fredrik Sjöquist
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Fredrik Sjöquist Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..