I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.
Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.
Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Date sent: Jun 8, 2023 2:19 PM To: Husservice Lindholmen CC: Michael Morin , Philipp Leitner , Eric Knauss , Palle Dahlstedt Subject: Ventilation- Jupiter byggnadHej Martin och Roddy,Det är oerhört varmt och dålig luft i alla kontorsrum i Jupiter byggnad (våning 4), känns som att ventilationen inte fungerar som det ska. Vet ni om ventilationen är avstängd eller är den ur funktion?Tack på förhand!Vänliga hälsningar/Kind Regards Valentina GrgicAdministrative Officer Institutionen för Data- och informationsteknik | Department of Computer Science and Engineering Chalmers tekniska högskola | Chalmers University of Technology Göteborgs universitet | University of Gothenburg SE-417 56 Göteborg, Sweden www.gu.se www.chalmers.se Sektion/företag: CSE, Adress: Hörselgången 5,
08/06/2023 09:54 fm Gregory Gay: Date sent: Jun 8, 2023 9:52 AM Subject: Door lock broken in Jupiter 321Hello,The door to Jupiter 321 is locked and cannot be opened, even when the keycard reader indicates that the door is unlocked.Thanks for the helpBest, Greg Sektion/företag: CSE, Adress: Hörselgången 5,
Hej- en takfönsterruta är trasig på vån 5 bör åtgärdas- upptäckte nu vid lunche Med vänlig hälsning, Sanna Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,
Ingen ventilation idag, gick ej på som det brukar. Vi ändrade att starta kl 6 istället för 7 förra veckan mvh Mikael Kontorschef Sektion/företag: SEB, Adress: Hörselgången 5,
Vi önskar att ventilationen går på klockan 6 istället för kl 7. Vi har ett antal medarbetare på plats vid den tiden och luften är först ok kring klockan 8. Är det möjligt? mvh Mikael Sektion/företag: SEB, Adress: Hörselgången 5,
HejInre slussdörrens dörrstängare vill inte stänga dörren helt.Mvh Martin Sektion/företag: serviceenheten, Adress: Hörselgången 5,
Alexander Staberg-Sand 29 maj 2023, 10:43 Date sent: May 29, 2023 10:40 AM To: Husservice Lindholmen Subject: Dålig ventilation i lokal 310Hallå! Jag skulle vilja informera att under hela läsperioden har det varit dålig ventilation samt hög temperatur i sal 310 samt 309Skickat från Outlook för Android Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,
Hej, Branddörren (5-302) fungerar inte som den ska. //Roddy Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,
Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.
HejBrandlarmsklocka i rum 014 fungerar ej.Hälsar Martin Jensen Sektion/företag: serviceenheten, Adress: Hörselgången 5,
(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)
Jourtelefon
031-772 49 37
Hissfel
031-772 49 38
Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.
När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.
Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.
Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.
Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.
Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:
Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.
Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet
Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.
I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.