Stäng

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
8 juni 2023, 14:50
Ventilation
Pågår

Date sent: Jun 8, 2023 2:19 PM To: Husservice Lindholmen CC: Michael Morin , Philipp Leitner , Eric Knauss , Palle Dahlstedt Subject: Ventilation- Jupiter byggnadHej Martin och Roddy,Det är oerhört varmt och dålig luft i alla kontorsrum i Jupiter byggnad (våning 4), känns som att ventilationen inte fungerar som det ska. Vet ni om ventilationen är avstängd eller är den ur funktion?Tack på förhand!Vänliga hälsningar/Kind Regards Valentina GrgicAdministrative Officer Institutionen för Data- och informationsteknik | Department of Computer Science and Engineering Chalmers tekniska högskola | Chalmers University of Technology Göteborgs universitet | University of Gothenburg SE-417 56 Göteborg, Sweden www.gu.se www.chalmers.se Sektion/företag: CSE, Adress: Hörselgången 5,

9 juni 2023, 13:24
Fönster & entré
Klar

08/06/2023 09:54 fm Gregory Gay: Date sent: Jun 8, 2023 9:52 AM Subject: Door lock broken in Jupiter 321Hello,The door to Jupiter 321 is locked and cannot be opened, even when the keycard reader indicates that the door is unlocked.Thanks for the helpBest, Greg Sektion/företag: CSE, Adress: Hörselgången 5,

7 juni 2023, 13:45
Fönster & entré
Pågår

Hej- en takfönsterruta är trasig på vån 5 bör åtgärdas- upptäckte nu vid lunche Med vänlig hälsning, Sanna Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,

5 juni 2023, 12:45
Ventilation
Klar

Ingen ventilation idag, gick ej på som det brukar. Vi ändrade att starta kl 6 istället för 7 förra veckan mvh Mikael Kontorschef Sektion/företag: SEB, Adress: Hörselgången 5,

1 juni 2023, 15:09
Ventilation
Klar

Vi önskar att ventilationen går på klockan 6 istället för kl 7. Vi har ett antal medarbetare på plats vid den tiden och luften är först ok kring klockan 8. Är det möjligt? mvh Mikael Sektion/företag: SEB, Adress: Hörselgången 5,

5 juni 2023, 12:46
Fönster & entré
Klar

HejInre slussdörrens dörrstängare vill inte stänga dörren helt.Mvh Martin Sektion/företag: serviceenheten, Adress: Hörselgången 5,

31 maj 2023, 14:39
Vatten
Klar

Alexander Staberg-Sand 29 maj 2023, 10:43 Date sent: May 29, 2023 10:40 AM To: Husservice Lindholmen Subject: Dålig ventilation i lokal 310Hallå! Jag skulle vilja informera att under hela läsperioden har det varit dålig ventilation samt hög temperatur i sal 310 samt 309Skickat från Outlook för Android Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,

5 juni 2023, 12:45
Väggar, tak & golv
Klar

Hej, Branddörren (5-302) fungerar inte som den ska. //Roddy Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,

5 juni 2023, 08:47
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

7 juni 2023, 10:14
Övrigt
Klar

HejBrandlarmsklocka i rum 014 fungerar ej.Hälsar Martin Jensen Sektion/företag: serviceenheten, Adress: Hörselgången 5,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.

Adress
Hörselgången 5
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Yta
8400 m2
Byggår
2000
Vi jobbar med Jupiter.
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Kundansvarig
Tommie Johansson
Tommie Johansson Drifttekniker
Kundmeny
Gå till ..

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.