I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.
Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.
Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.
Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.
Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.
Hej Personal upplever det kallt i omklädningsrummen herr och dam. Inne i gymmet rum 006 är det värme på radiatorerna men omklädningsrummen är de kalla.Mvh Martin Sektion/företag: Serviceenheten Lindholmen, Adress: Hörselgången 5,
Handtaget är löst till omega hörsalen Sektion/företag: Chalmers Lokalvård, Adress: Hörselgången 5,
HejNedre skruven som håller låshuset på plats får inget fäste och skruv ramlar ut och även låsstolpen åker ut en bit. Det gäller kortläsardörr N07-007-04.Mvh Martin Jensen Sektion/företag: Serviceenheten Lindholmen, Adress: Hörselgången 5,
HejInsidan hissarna ser nu mycket tråkiga ut. Den påklistrade loggan är oidentifierbar nu. Se bifogad bild.Mvh Martin Sektion/företag: Serviceenheten Lindholmen, Adress: Hörselgången 5,
Hej, Upplåsningsknappen för dörren till sal Jupiter044 på insidan börjar ge upp, man behöver trycka många gånger och riktigt hårt innan den låser upp dörren. Hälsningar Jesper Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,
Hej Kortläsardörr N07-004-05 fungerar inte som den skall. När man använder armbågskontakten från insidan står den och försöker öppna dörren hela tiden.Mvh Serviceenheten Martin Sektion/företag: Serviceenheten Lindholmen, Adress: Hörselgången 5,
Hej, har kikat på nedanstående felanmälan. Lampknappen hade fastnat men lossnade när jag tryckte till den, men kontakten som sitter i samma "platta" är trasig. /RoddyGood afternoon,The light switch and socket near the door of room 454 are broken. Could we get them fixed?Thank you! BeatrizBeatriz Cabrero-Daniel, postdoctor University of Gothenburg Cyber Physical Systems T. +46 706 889831 beatriz.cabrero-daniel@gu.se Sektion/företag: Chalmers CSE, Adress: Hörselgången 5,
(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)
Jourtelefon
031-772 49 37
Hissfel
031-772 49 38
Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.
När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.
Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.
Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.
Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.
Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:
Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.
Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet
Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.
I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.