Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
28 november 2023, 13:11
Allmänbelysning
Klar

Vet ej om det är felanmält, men belysning fungerade inte i salen, vi hade föreläsning och övningar i mörker. Gick endast att ha tänt längst fram i salen, men där skulle vi använda projektorn.Vet ej om det var fel på lampknapparna eller på lamporna. Sektion/företag: , Adress: Hörselgången 5,

28 november 2023, 13:06
Väggar, tak & golv
Klar

HejDet har blivit ett hål i mattan på ca 3*10 cm. Behövs nog fixas.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

23 november 2023, 17:30
El
Pågår

Ett antal nödstoppar och nätuttag 220V i på arbetsbänkarna i labbsalarna nedan är trasiga och behöver bytas ut.208 Tanken, 211 Grundet, 231 Loggen, 232 Gnistan och 234 Bryggan. Chalmersfastigheter är mottagre av kostnaden, Christian Widmark är informerad. Sektion/företag: D&IT, Adress: Hörselgången 5,

17 november 2023, 06:14
Ventilation
Klar

Hejsan!Det verkar inte som att ventilationen i bunkern i källaren i hus Jupiter fungerar som den ska. Under arrangemang som har hållits i lokalen så har det gått att slå på ventilationen under en stund, men senare går det inte att slå på den och det blir väldigt varmt i lokalen.Med vänliga hälsningar/Best regards, SAMO Styrelsen för H-sektionen Chalmers -------------------------------------------------------------- Chalmers Campus Lindholmen Webb: https://htek.se/ Sektion/företag: SAMO Styrelsen för H-sektionen Chalmers, Adress: Hörselgången 5,

7 november 2023, 08:50
Fönster & entré
Klar

HejKortläsaren N07-001-06 piper hela tiden.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 5,

8 november 2023, 15:31
Allmänbelysning
Klar

HejEn takarmatur är trasig, 2*28w. Nya ljuskällor, fungerar inte ändå.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 5,

31 oktober 2023, 08:36
Fönster & entré
Klar

HejEntrédörren stänger sig inte, faller ned mot tröskeln och går mycket trögt.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 5,

30 oktober 2023, 10:28
Ventilation
Klar

Hej, det luktar gammalt härsket fett i korridoren. /roddy Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 5,

2 november 2023, 12:51
Övrigt
Klar

Jag fick meddelande om att tryckluften är återställd efter min felanmälan med nummer 000035597-00. Ja, nu kommer det luft men den har inget tryck. Vi behöver minst 4 bar upp i labbsalarna Tanken (jupiter208) och Grundet (Jupiter211) för kurser som börjar på måndag den 30/10. Trycket som är nu är inte tillräckligt för att driva utrustningen. Sektion/företag: , Adress: Hörselgången 5,

13 oktober 2023, 14:36
Övrigt
Klar

Tryckluften är avstängd i labbsalarna Tanken och Grundet Sektion/företag: , Adress: Hörselgången 5,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

I Jupiter huserar sedan färdigställandet år 2000 bland annat institutionen för data- och informationsteknik.

Adress
Hörselgången 5
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Yta
8400 m2
Byggår
2000
Vi jobbar med Jupiter.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Adam Vernhamn
Adam Vernhamn Affärsutvecklingsansvarig
Kundmeny
Gå till ..