Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
12 juni 2024, 14:55
Fönster & entré
Klar

När jag visar kort, knappar in kod och får grön bock kan jag ändå inte öppna dörren, känns som om handtaget inte fungerar? Kortläsaren är märkt J33-004-02 Sektion/företag: Ingång till Palmstedt, Adress: Chalmersplatsen 1,

29 maj 2024, 09:11
Övrigt
Klar

Utrymningsskyltar lyser inte. (nummer nedan är placering enligt bifogad ritning) SBA Garage) På insidan dörr Apparatrum 0-1000 Lyser dåligt SBA Ovan entrén 1-400 Släckt SBA Entré delen 1-401 Släckt SBA Entré delen 1-403 släckt SBA Insidan av dörr från kapprum/toaletter till del av städ/soprum/inlastning mm 1-409 Lyser rött SBA Korr nödut (ovannämnda del) 1-412 Lyser rött SBA Korr nödut (ovannämnda del) 1-413 Lyser rött SBA Korr nödut (ovannämnda del) 1-414 Lyser rött SBA Ovan dörr 1-303 1-415 Lyser rött SBA Vid dörr 1-1304,trappan västra sidan nödut från RunAn 1-416 Lyser rött SBA Vid dörr 1-1304 1-417 Lyser rött SBA Korr kårledning & stab 1-432 Lyser Rött SBA Ovan nödut 2-1300 2-403 Lyser rött SBA Föreläsningssal ”1” RunAn 2-406 lyser rött SBA Föreläsningssal ”1” RunAn 2-408 lyser rött SBA Övre foajén 3-401 Lyser rött SBA Övre foajén 3-403 Lyser rött SBA Utr bakom RunAn 3-404 lyser rött Sektion/företag: Chalmersfastigheter AB, Adress: Chalmersplatsen 1,

3 maj 2024, 12:38
Väggar, tak & golv
Klar

Brand väggen på våning 3 (mellan Catella och RunAn) är nere. Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

3 maj 2024, 13:00
Avlopp
Klar

Avloppet i handfattet på toaletten luktar avlopp. Det behöver spolas varje dag under en längre stund för att få bort lukten. Måste återgärdas. Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

18 april 2024, 12:31
Värme
Klar

Det drar kallt inne i Runan. Går det att göra något åt? Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

17 april 2024, 15:04
Avlopp
Klar

luktar avlopp på toaletten i pentryt Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

16 april 2024, 09:01
Övrigt
Klar

Hej,Har fått fråga av Spex:et om dom kan använda rökmaskin i Runan och hur rutiner kring det fungerar. Jag antar att dom måste beställa avstängning av larm samt ha brandvakter?Sen undrar jag lite hur de går med offerten för att göra ingrepp på panelerna för skärmarna osv som vi tittade på för ett tag sedan.mvh /Pär Sektion/företag: ITA, Adress: Chalmersplatsen 1,

11 april 2024, 15:18
Fönster & entré
Klar

Trasiga rutor Kårhuset Både vägg och golvFick in detta via mail så vet dessvärre inte mer än så. Anna Z har mer koll. Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

12 mars 2024, 12:39
Kyla
Klar

Hej!Nu har vi kalla rum igen, går det att höja några grader? Sektion/företag: , Adress: Chalmersplatsen 1,

11 mars 2024, 15:18
Övrigt
Klar

Kommer ej in i toa. Byt cylinder. Sektion/företag: Chalmers, Adress: Chalmersplatsen 1,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Del av Chalmers nya kårhus från 2001. Projektet gick under benämningen "två skepp och en båt. Entrén och hörsalen (Runan) var ett av skeppen, det andra skeppet och båten är själva kårhuset och ägs av Chalmers studentkår.

Adress
Chalmersplatsen 1
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:11
Arkitekt
Wingårdh arkitektkontor ab
Användning
Reception och konferenser
Byggår
2001

Huset är finansierat genom donationer från privatpersoner och företag, samt medel från Chalmers Stiftelse (genom den s.k. krona för krona kampanjen – ”Bygg en bättre framtid med Chalmers”).
Huset har ett mycket speciellt tak. Det täcks av en växt, Moss-sedum, som i vanliga fall växer på Öland. Att plantera grönt på taket ger miljövinster både när det gäller det ekologiska kretsloppet och en vacker miljö. Taket binder 60 procent av regnvattnet och därigenom minskas belastningen på kommunens VA-system. Belönades med Kasper Sahlinpriset 2001 för sin djärva och annorlunda arkitektur.

Chalmersfastigheter förvärvade fastigheten 2017.

Vi jobbar med Kårhusentré -Hörsal.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Fredrik Sjöquist
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Fredrik Sjöquist Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..