Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
27 november 2023, 10:13
Kyla
Pågår

våran första frys larmar, den är -14 men fläkten i den går inte. sen får jag inga larm längre så tror systemet tappat connection. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

8 november 2023, 08:04
Hiss
Klar

hiss 826 som går ner till källaren under kårrestaurangen, dörren ut mot restaurangen stänger sig inte och hiss går ej att åka med. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

30 oktober 2023, 10:56
El
Klar

Date sent: Oct 28, 2023 11:31 PM To: "support@chalmers.se" support@chalmers.se Subject: Motion Hall Light issueHello, I booked a slot for Motion hall at Chalmers student union building. The light is off for some reason and it is off even when I press the switch.Can you please look into it?Thank you, Sivajeet Sektion/företag: chalmers, Adress: Sven Hultins gata 4,

19 oktober 2023, 12:54
Hiss
Klar

hiss nummer 827 som går ner till källaren där vi har kontor. dörrstängaren på dörren nere i källaren har gått sönder. och behöver fixas. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

16 november 2023, 09:01
Övrigt
Klar

Flera av brandposterna är inte underhållna, tex i kök på plan 2 och 3. Sektion/företag: Chalmersfastigheter, Adress: Sven Hultins gata 4,

23 oktober 2023, 13:01
Övrigt
Klar

6 st Nödutrymningsarmaturer lyser rött. 5-201, 5-208, 5-218, 5-314, 5-301 (jämte hissen in i köket) och 5-301 (jämte trappan). Sektion/företag: Chalmersfastigheter, Adress: Sven Hultins gata 4,

12 oktober 2023, 13:39
Vatten
Klar

Läcker vatten från ett rör under ett av vattentornen. Water Company har varit där och kontrollerat och skickat de vidare till er då det läcker från ett rör. Sektion/företag: Portioneringen, Adress: Sven Hultins gata 4,

29 augusti 2023, 12:09
Väggar, tak & golv
Klar

det läcker ifrån taket i köket. Sektion/företag: Chalmers Studentkårs Restaurang AB, Adress: Sven Hultins gata 4, Se över ståltaket ovanför. //Micke

17 augusti 2023, 15:55
Branddörrar & brandavskiljande parti
Klar

Branddörren mellan restaurangen och köket går ej att ställa upp den stänger sig själv hela tiden. Sektion/företag: Chalmers Studentkårs Restaurang AB, Adress: Sven Hultins gata 4,

14 juli 2023, 13:45
Entréer
Klar

Kortläsaren piper hela tiden. Adress: Sven Hultins gata 4, Kortläsarens nummer: J33-002-06, Passerkortsnummer: , Justera dörren.

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Den södra delen av kårhuskomplexet. Innehåller restaurang och restaurangkök.

Adress
Sven Hultins gata 4
Teknologgården
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:11
Yta
10130 m2
Byggår
1900
Vi jobbar med Kårrestaurangen.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Fredrik Sjöquist
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Fredrik Sjöquist Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..