Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
29 maj 2024, 09:13
Övrigt
Klar

Utrymningsskyltar lyser ej (nummer på skyltar enligt bifogad ritning): Entrén 2-400 Lyser rött Matsal 2-407 Lyser rött Trapphus F 2-408 Lyser rött Kök 3-400 Lyser rött VIP rummet mot köket 3-401 Lyser rött VIP rummet ner mot entrén 3-402 Lyser rött Sektion/företag: Chalmersfastigheter AB, Adress: Sven Hultins gata 4,

28 maj 2024, 09:52
Ventilation
Klar

Väldig varmt och obefintlig ventilation inne i Restaurang Hyllan Sektion/företag: , Adress: Sven Hultins gata 4,

16 maj 2024, 09:08
Väggar, tak & golv
Klar

hej. vi har en glasruta i ventilationskåpan runt ugnarna som varit en spricka i flera år. vårat skyddsombud gnäller på den. kan ni kolla på det? sen har jag flertalet väggutag som saknar skyddskåpa, är det vi eller ni som fixar sådant. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

3 maj 2024, 13:00
Övrigt
Klar

Klotter vid soprummet bakom kårrestaurangen, vid lastbryggan. Samt på betonggrisar. Sektion/företag: Chalmers Konferens & Restauranger, Adress: Sven Hultins gata 4,

8 april 2024, 15:30
Väggar, tak & golv
Klar

Vid "condimentshyllan", det vill säga under skylten där det står "Brickinlämning" vid bortre kortsidan av matsalen läcker taket kraftigt vid regn. Har ofta sett att restraungen behövt ställa en hink för att förhindra att det ansamlas vatten på golvet. Sektion/företag: Student, Adress: Sven Hultins gata 4,

8 april 2024, 15:40
Övrigt
Klar

Vid den lilla ingången till Kårrestaurangen (vanliga dörren, inte skjutdörren) luktar det otroligt mycket mögel. Samma doft som den instängda källaren under kårrestraungen. Kraftig doft från undertaket vid tegelpelare. Sektion/företag: Student, Adress: Sven Hultins gata 4,

5 april 2024, 08:34
Kyla
Klar

fläkten i första frysen funkar inte så frysen blir bara minus 12 och larmar. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

21 mars 2024, 10:37
Avlopp
Klar

Date sent: Mar 19, 2024 9:11 AM CC: Tuija Valo Subject: felanmälan på toaletter Restaurangen på Kåren damernas - stopp i toaletten av handdukspapperHej! Tacksam om ni kan titta på det. Toaletten i källaren på Restaurangen. Damernas höger toalett.// Mvh Ninni Holm Sektion/företag: kåren, Adress: Sven Hultins gata 4,

25 mars 2024, 15:16
Kyla
Klar

dörrhandtaget på kyl nr 2 hos oss har gått sönder, Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

5 mars 2024, 15:47
Väggar, tak & golv
Klar

hej. vi har haft en råtta som gnagt sönder en takplatta inne i torrförrådet i kallskänken. så den behöver bytas ut. Sektion/företag: Chalmers studentkårs restaurang, Adress: Sven Hultins gata 4,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Den södra delen av kårhuskomplexet. Innehåller restaurang och restaurangkök.

Adress
Sven Hultins gata 4
Teknologgården
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:11
Yta
10130 m2
Byggår
1900
Vi jobbar med Kårrestaurangen.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Fredrik Sjöquist
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Fredrik Sjöquist Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..