Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
4 juli 2024, 09:21
Övrigt
Pågår

toaletten 312/311 Går inte att spola. Behöver byta ut knappen på den eller hela toaletten. Sektion/företag: göteborgs universitet, Adress: Forskningsgången 6,

28 juni 2024, 12:28
Dörrar
Pågår

Hej Kortläsaren till huvudentrén kass. Går ej att använda.Med vänlig hälsning Serviceenheten Adress: Forskningsgången 6, Kortläsarens nummer: N06-001-13, Passerkortsnummer: ,

14 juni 2024, 12:43
El
Klar

Takbelysning slutade fungera i Torg orange (406) samt tre kontor paralellt med detta rum dvs 467, 468 o 469. Ser inget fel i elcentral såsom jag sa per telefon till Christian nyss. Sektion/företag: Campusservice, Adress: Forskningsgången 6,

31 maj 2024, 10:26
Övrigt
Klar

Spolknappen på toalettstol fastnar ständigt nere, så det kommer att spola ständigt. Toalettdörr är nu låst, likaså vattnet avstängt med ratten nere till höger under stolen. (Sitter en post-it med info om detta på dörren, nr 306.) Sektion/företag: Campusservice Rosenlund, Adress: Forskningsgången 6,

27 maj 2024, 15:39
Väggar, tak & golv
Klar

Vi har upptäckt att tex hantverkare har behörighet till chalmers kortläsaren som går in till vårt kontor, Postrum på plan 2. Vid något tillfälle har även studenter öppnat dörren. En morgon stod dörren uppställd på magneten när vi kom hit. Vi önskar att behörigheterna som är kopplade till chalmers kortläsare tas bort. Adress: Hörselgången 5, Kortläsarens nummer: N06-002-09, Passerkortsnummer: ,

14 maj 2024, 08:22
Övrigt
Klar

En medarbetare som flyttat in i rum upplever att solmarkisen för hennes rum som styrs automatiskt rör sig för mycket och önskar att den enbart styrs manuellt. det finns redan manuell styrning i rummet så om det är relativt lätt att koppla ur den automatiska styrningen vore det en bra lösning. Sektion/företag: Göteborgs Universitet, Campusservice Rosenlund, Adress: Forskningsgången 6,

18 april 2024, 11:55
Övrigt
Klar

Utrymningsvägen på plan 0 mot den stora parkeringen fungerar inte. Vi fick in felanmälan av en medarbetare som var där idag kl. 9:30. Återkom gärna med besked när felet åtgärdas. Eller om det kanske redan är det.Vänliga hälsningar Maja Bentzer Campusservice Rosenlund Sektion/företag: Göteborgs universitet, Adress: Forskningsgången 6,

9 april 2024, 14:56
El
Klar

Nätverksuttag trasigt o löst Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

23 april 2024, 09:00
Avlopp
Klar

Extern vattenpump för avrinning från vattenbad och pastakokeri i kokboken läcker. Vi har åtgärdat felet tillfälligt men behöver ses över av behörig personal. Sektion/företag: Chalmers konferens & restaurang, Adress: Forskningsgången 6,

8 april 2024, 08:42
Ventilation
Klar

Det luktar avlopp på plan 4 o i rapphus nödutgång 423 Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

M/S Patricia sjösattes 1967 och levererades till Rederi Ab Svenska Lloyd Göteborg. Systerfartyg till Svea och Saga. Tog initialt 748 passagerare och 175 bilar, och var 140x21x5,5 meter stor. Insatt på linjen Southampton-Bilbao.

Adress
Forskningsgången 6
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Arkitekt
White arkitekter
Användning
IT-universitetet och bibliotek
Yta
7000 m2
Byggår
1994

1977 las linjen ner och Patricia har därefter blivit såld och omdöpt i omgångar; Stena Oceanica, Stena Saga, Lion Queen, Crown Princess Victoria, Crown Princess, Pacific Star, Sun Fiesta, Lion Queen (igen!) och Putri Bintang, innan hon fick sitt nuvarande namn Amusment World. Ägs av New Century Cruise Line, Nassau, Bahamas. Går som kryssningsfartyg från Penang Malaysia.

Vi jobbar med Patricia.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Adam Vernhamn
Adam Vernhamn Affärsutvecklingsansvarig
Kundmeny
Gå till ..