Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
9 april 2024, 14:56
El
Klar

Nätverksuttag trasigt o löst Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

11 april 2024, 08:12
Avlopp
Klar

Extern vattenpump för avrinning från vattenbad och pastakokeri i kokboken läcker. Vi har åtgärdat felet tillfälligt men behöver ses över av behörig personal. Sektion/företag: Chalmers konferens & restaurang, Adress: Forskningsgången 6,

8 april 2024, 08:42
Ventilation
Klar

Det luktar avlopp på plan 4 o i rapphus nödutgång 423 Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

14 mars 2024, 12:31
Väggar, tak & golv
Klar

Verkar som installatör av ngn detektor i taket glömt att göra klart hela jobbet. Denna taklucka har ej suttit korrekt på plats under flera månader. Se bild. Sektion/företag: Campusservice Rosenlund, Adress: Forskningsgången 6,

19 mars 2024, 08:35
Övrigt
Klar

I höstas var det försök till inbrott i kuben inne i "Kårhus lindholmen". Då felanmäldes dörrarna (tror jag), men det har inte blivit åtgärdat. Alla dörrar in till kuben är nu väldigt svåra att få upp på grund av detta. Sektion/företag: Chalmers Studentkår, Adress: Forskningsgången 6,

29 februari 2024, 11:20
Väggar, tak & golv
Klar

Hej, i korridoren mellan rum 227-218A så har där suttit en kortläsare som ni har plockat bort. Man har inte satt för hållen efter kortläsaren och kablarna hänger ut. EIT som hyr dessa lokalen vill gärna få det tillsnyggat. Något ni åtgärdar?/Roddy Sektion/företag: ch, Adress: Forskningsgången 6,

27 februari 2024, 08:11
Väggar, tak & golv
Klar

Återigen droppar det från taket vid takfönstret i torg Orange. Vänligen kolla upp Sektion/företag: göteborgs universitet, Adress: Forskningsgången 6,

16 februari 2024, 08:49
Värme
Klar

Hej I morse tog jag temp. i olika rum Jag mätte: Vån 3 Torg Grön: 17,5/18,5 Torg Orange: 18,5/19 Thanos: 20,3 Torg Blå: 19,5 Vån 4 Torg 3: 19,8 Tog inte i Erik Stämme, det var upptaget Känns lite för kallt Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

20 februari 2024, 09:06
El
Klar

Troligen trasig don i armaturen, lysrör är bytt Armatur övanpå bordet längst till höger Sektion/företag: GU, Adress: Forskningsgången 6,

8 februari 2024, 12:40
Fönster & entré
Klar

HejKnappen till att stänga dörren fungerar ej. Även om jag ställer upp dörren på kortläsaren och avbryter "ställ upp" hänger fortfarande dörren kvar på magneten. Se bild.Mvh Srviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 6,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

M/S Patricia sjösattes 1967 och levererades till Rederi Ab Svenska Lloyd Göteborg. Systerfartyg till Svea och Saga. Tog initialt 748 passagerare och 175 bilar, och var 140x21x5,5 meter stor. Insatt på linjen Southampton-Bilbao.

Adress
Forskningsgången 6
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Arkitekt
White arkitekter
Användning
IT-universitetet och bibliotek
Yta
7000 m2
Byggår
1994

1977 las linjen ner och Patricia har därefter blivit såld och omdöpt i omgångar; Stena Oceanica, Stena Saga, Lion Queen, Crown Princess Victoria, Crown Princess, Pacific Star, Sun Fiesta, Lion Queen (igen!) och Putri Bintang, innan hon fick sitt nuvarande namn Amusment World. Ägs av New Century Cruise Line, Nassau, Bahamas. Går som kryssningsfartyg från Penang Malaysia.

Vi jobbar med Patricia.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Adam Vernhamn
Adam Vernhamn Affärsutvecklingsansvarig
Kundmeny
Gå till ..