Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
21 februari 2024, 11:09
Fönster & entré
Klar

HejBrandmagnet släpper fortfarande inte, felanmält detta tidigare. Klar enligt felanmälan se bifogad bild.Mvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

19 februari 2024, 08:50
Övrigt
Klar

Hej, dörren mellan vår korridor (plan 3) och vårt lunchrum stänger sig inte alltid som den ska utan står ofta lite öppen (några cm).Numret på dörren är 366 och kortläsaren har nr: NO3-004-07 Sektion/företag: M2, Adress: Hörselgången 4,

7 februari 2024, 12:53
Fönster & entré
Klar

HejKortläsardörren med brandmagnet släpper inte från magneten även om man trycker på knappen eller ställer ned läsaren. se bilderMvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

6 februari 2024, 14:04
Fönster & entré
Klar

HejKortläsardörren N03-004-13 fastnar i golvet och stänger sig inte. En justering av dörrgångjärnen behövs göras.Mvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

1 februari 2024, 12:24
Fönster & entré
Klar

HejNödvred fungerar inte, se bifogad bild.Mvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

25 januari 2024, 15:22
Hiss
Klar

Hej"E" knappen i hissen fungerar mycket dåligt.Mvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

10 januari 2024, 08:14
Vatten
Klar

Fortsatt läkage / kondens från rör i taket. Droppar ner på simulatorutrustning. Sektion/företag: Chalmers, Adress: Hörselgången 4,

5 januari 2024, 10:13
Hiss
Klar

HejNär hissen 856 stannar på plan 0 missar den ca 3 cm i nivån med planet och skapar snubbelrisk. Häromdagen var det på plan 4.Mvh Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

20 december 2023, 13:43
Hiss
Klar

HejÄr hissarbetet klart? Om så är fallet finns det saker som måste justeras/ändras.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

20 december 2023, 13:46
Fönster & entré
Klar

HejInne i rum 352 finns det en bakdörr in till rum 349. Denna dörr hänger sig och är mycket svårstängd.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Hörselgången 4,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

M/S Saga sjösattes 1965 och levererades till Rederi Ab Svenska Lloyd Göteborg. Systerfartyg till Svea och Patricia. Hon var 140x21x5,5 meter och tog initialt 408 passagerare, 100 bilar, 8 långtradare och 106 containers.

Adress
Hörselgången 4
Forskningsgången 3
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Yta
6965 m2
Byggår
1994

Insatt i trafik mellan Göteborg och Hull (därefter till London). Såld i omgångar och omdöpt till Stena Atlantica, Finnpartner, Olau Finn, Folkliner, Festos, Captain Zaman I och Sancak I. I april 2003 utbröt en brand ombord, medan fartyget var upplagt på varv i Tuzla, Turkiet. Efter tre dygn var branden släkt och fartyget totalförstört. I juli 2003 ankom hon Aliga i Turkiet för upphuggning.

Vi jobbar med Saga.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Adam Vernhamn
Adam Vernhamn Affärsutvecklingsansvarig
Kundmeny
Gå till ..