Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
28 mars 2024, 06:15
Övrigt
Klar

Nödutgången inne i rummet saknar en kåpa för låset, dörren är larmad så det vore bra om man kan sätta dit en ersättningskåpa så att det blir svårare för någon att råka öppna dörren. Sektion/företag: Sjösektionen, Adress: Forskningsgången 4,

8 april 2024, 09:20
Ventilation
Klar

HejDet kommer fler felanmälningar på ventilationen på Svea 129 och 130. Hur ligger vi till med detta?Jonas Almström Duregård27 mars 2024, 09:56Date sent: Mar 27, 2024 9:56 AM To: Serviceavdelningen Felanmälan Subject: Svea 129 och svea130Hej,När dörren mellan Svea 129 och Svea 130 är stängd ger den ifrån sig ett högljutt brus. Ni får endera fixa det, eller se till att rummen inte går att boka samtidigt för rummen går inte att använda när dörren är stängd./JonasMed vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

27 mars 2024, 11:47
Ventilation
Klar

Bristande luftutbyte i rum "Spektrum" (TBK:s kommittérum), upplevs kvavt efter kort tid. Kyla/värme upplevs inte heller fungera, termostat inställd på 10°C eller 25°C gör ingen skillnad.Tidigare ärende har markerats som "klart", ingen skillnad upplevs. Sektion/företag: Tekniskt Basårs Kommitté (TBK), Adress: Forskningsgången 4,

8 april 2024, 09:34
Fönster & entré
Pågår

HejKortläsaren till snurran piper och stör eleverna i lokalen.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

8 april 2024, 09:21
Hiss
Klar

HejKommer ett obehagligt ljud när man åker hissen, det låter som en kraftig fjäder flyttar på sig när hissen åker upp och ner. Det gäller vänstra hissen utifrån sett.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

20 mars 2024, 07:40
Fönster & entré
Klar

HejTrycket på entrédörrens insida är borta.Med vänlig hälsning Serviceenheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

14 mars 2024, 06:54
Fönster & entré
Klar

HejKortläsardörr N02-001-07 fastnar på tryckesfallet och skapar larm.Mvh Serviceeneheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

6 mars 2024, 12:37
Fönster & entré
Klar

HejKortläsare N02-003-09:1 larmar. Verkar som inte dörren stänger sig ordentligt.Mvh Serviceeneheten Sektion/företag: Serviceavdelningen, Adress: Forskningsgången 4,

5 mars 2024, 09:47
Ventilation
Klar

Hej!Vi har under en längre tid haft problem med luften i vårt kommittérum Spektrum, samt rummet utanför ("Bifrost") i hus Svea.Av allt att döma tror vi att ventilationen är mer eller mindre avstängd, eftersom det inte spelar någon roll vad termostaten är inställd på. Dessutom upplevs luften kvav efter en förhållandevis kort stund i rummet.Har ni möjlighet att undersöka detta? Är ni rätt personer att kontakta?Med vänlig hälsning, Logistiker (Emil) & mäklare (Ulrika) i TBK Sektion/företag: Tekniskt basårs kommitté, Adress: Forskningsgången 4,

5 mars 2024, 08:40
Avlopp
Klar

Hej!Toaletten inne i Styrelserummet på hörnet av hus Svea fungerar inte riktigt som den ska. Den spolar väldigt svagt och något verkar vara felMed vänliga hälsningar/Best regards, Lovisa Flodman SAMO Styrelsen för H-sektionen Chalmers Sektion/företag: , Adress: Forskningsgången 4,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

M/S Svea levererades 1966 till Stockholms rederi AB Svea. Systerfartyg till Saga och Patricia. Hon var 140x21x5,5 m stor, och tog initialt 670 passagerare och 100 bilar.

Adress
Forskningsgången 4
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Arkitekt
White arkitekter
Användning
Kontor, labb och undervisning
Yta
8694 m2
Byggår
1994

Gick i linjetrafik mellan Göteborg och Hull. Såld i omångar och omdöpt i turodrning till Hispania, Saga, Knossos och Captain Zaman II innan hon fick det namn hon bär idag; Ancona. Ägs Blue Lines International i Panama och går i trafik mellan Ancona, Italien och Split, Kroatien.

Vi jobbar med Svea.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Adam Vernhamn
Adam Vernhamn Affärsutvecklingsansvarig
Kundmeny
Gå till ..