Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
28 november 2023, 10:27
El
Klar

Hej, Belysningen på toaletten inne i damomklädningsrummet släcks aldrig, antagligen är sensorn trasig. Sektion/företag: IVL Svenska Miljöinstitutet, Adress: Aschebergsgatan 44,

28 november 2023, 10:28
El
Klar

Flera armaturer ur funktion i fläktrummet. Sektion/företag: IVL Svenska Miljöinstitutet, Adress: Aschebergsgatan 44,

20 november 2023, 08:39
Övrigt
Klar

Klockorna i Ellipsen går fel, är du vänlig och byter batterier och ställer om dem! Sektion/företag: Chalmersfastigheter, Adress: Aschebergsgatan 44,

7 november 2023, 15:13
Övrigt
Klar

Inget fel, men jag ösnkar fråga om vi har tillgång till något förrådsutrymme som går att låsa för lagring av Datorer/It utrustning Sektion/företag: CarbonCloud, Adress: Aschebergsgatan 44,

20 november 2023, 08:44
Kyla
Klar

Varmt i rummet klimatanläggningen kan vara ur funktion. Sektion/företag: IVL Svenska Miljöinstitutet, Adress: Aschebergsgatan 44,

26 oktober 2023, 11:43
Avlopp
Klar

Kraftig avloppslukt på WC längst söderut i ryggen nu på morgonen.Det sitter en liten skylt med nummer 1468 på utsidan av dörren. Sektion/företag: IVL Svenska Miljöinstitutet, Adress: Aschebergsgatan 44,

20 oktober 2023, 09:01
Övrigt
Klar

Dörren in till förrådet stänger inte igen sig själv längre, vidare svarar inte den elektroniska nyckeln när man för in den i låset, utan man måste trixa en hel del. Kan ngn kolla på låset tack. Sektion/företag: Chalmersfastigheter AB, Adress: Aschebergsgatan 44,

13 oktober 2023, 08:40
Övrigt
Klar

Test av mejlbekräftelse.// Tony Sektion/företag: ARLY, Adress: Aschebergsgatan 44,

13 oktober 2023, 08:39
Övrigt
Klar

Test av mejl som går ut via felanmälan från hemsidan.// Tony Sektion/företag: ARLY, Adress: Aschebergsgatan 44,

11 oktober 2023, 09:09
Fönster & entré
Klar

Entre dörren på våning fyra in till receptionen går inte igen när man öppnar dörren helt .Den stannar i öppet lägge. Kontakta Cathrin i receptionen om ni har frågor. Sektion/företag: IVL Svenska Miljöinstitutet, Adress: Aschebergsgatan 44,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkta i gällande detaljplan. Tillsammans med Vasa 2-3 ursprungligen logement för kvinnor och män, varav en avsedd för sjuka. Påbyggda med en våning och ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar.

Bild på Chalmers fastigheter Johanneberg
Adress
Aschebergsgatan 44
Vera Sandbergs allé 2A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor och utställning
Yta
5650 m2
Byggår
1888

Förbindelsegången mellan hus 1 och 2 uppfördes 1982, hus 1 renoverades 1999-2000 och 2003-2004. Renovering av hus 1 gjordes med en tydlig miljöprofil, t ex tas regnvattnet om hand och används som spolvatten i de urinseparerade toaletterna. Solfångare vid entrén kommer att värma varmvattnet och kylning av huset sker med nattluft.

Vi jobbar med Vasa 1.
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..