Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
10 juli 2024, 10:01
Avlopp
Pågår

Nästan helt stopp i handfatet i damernas omklädningsrum.Kontaktperson: Ida Björnsund Sektion/företag: Närhälsan, Adress: Gibraltargatan 1A,

23 maj 2024, 10:18
Övrigt
Klar

Hej,Vi har en dörr från trapphuset in i vårt kök som inte stänger sig helt. Då dörren kräver ett passerkort för att komma in så piper den när den inte är helt stängd. Sektion/företag: Maurten AB, Adress: Gibraltargatan 1A,

6 mars 2024, 14:09
Övrigt
Klar

Trasig toalettsits. Sektion/företag: Gibraltargatan vårdcentral, Adress: Gibraltargatan 1A,

8 mars 2024, 08:08
Fönster & entré
Klar

Vi har återkommande problem med våra ytterdörrar. Varumottagningsdörren (Hugo Grauers gata 10) är katastrofal, den går knappt att öppna nu och behöver åtgärdas omgående. Även dörren på baksidan vid stentrappan, som leder direkt in i vårt kök, är problematisk då den inte stängs ordentligt och då står olåst. Sektion/företag: , Adress: Gibraltargatan 1A,

31 maj 2024, 13:21
Väggar, tak & golv
Klar

Hej Chalmers. Ni är ju redan inne i mitt rum och jobbar med vattenläcka i tag. Nu har jag inte sett er här på över en månad, så jag vet inte vad som händer.MEN idag så ramlade min taklampa ner, pluggen släppte ifrån tagen och vatten börja rinna ut. Uppenbarligen så är det vatten i den konstiga vinkeln när kupan början.Tacksam om ni kan titta på det också Sektion/företag: Maurten, Adress: Gibraltargatan 1A,

14 november 2023, 14:16
Övrigt
Klar

Handtagsmekanism trasig: Dörren går ej att öppna inifrån. Detta är en handikapptoalett. Sektion/företag: Maurten AB, Adress: Gibraltargatan 1A,

3 oktober 2023, 10:13
El
Klar

Säkring har gått till datorerna i rum 8-11. Vi har varit i proppskåpet och tittat. Hjälp snarast. Tack Sektion/företag: Folktandvården, Adress: Gibraltargatan 1A,

12 april 2023, 10:55
Fönster & entré
Klar

Flertalet dörrar på bottenplan stängs inte ordentligt. Det gäller främst dörren vid rampen, Vera Sandbergs allé 7B och dörren till varumottagningen, Hugo Grauers gata 10, vilka leder direkt in till våra lokaler. De stängs inte helt och står därmed olåsta och larmar. Sedan är dörren från trappuppgången vid Vera Sandbergs allé 7A in till vårt kök defekt, regeln i låset går inte in av sig själv så dörren stängs inte när den går igen. Sektion/företag: Maurten AB, Adress: Gibraltargatan 1A,

21 juni 2023, 08:35
Fönster & entré
Klar

Igen - Dörr till lager och till rampen har svullnat och måste "våldas" för att öppna / Stänga Problemet är att om man inte uppmärksammar detta så står dörren öppen och larmar - justering krävs ! Sektion/företag: Maurten AB, Adress: Gibraltargatan 1A,

8 mars 2023, 13:44
Övrigt
Klar

Efter att arbetet vid vår varumottagning avslutats så har kedjorna på lastbryggan satts tillbaka felaktigt så att det inte går att komma in från trappan. Istället sitter kedjan med hakar för att kunna lossa ut mot sidan. Sektion/företag: , Adress: Gibraltargatan 1A,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan. Bottenvåningen innehöll läkarens bostad, mottagningsrum och kontorslokaler. Andra våningen innehöll bostad för kamreren samt direktionsrum för styrelsen.

Adress
Gibraltargatan 1A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor och restaurang
Yta
1476 m2
Byggår
1888
Vi jobbar med Vasa 10.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..