Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan.

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.
Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.
Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.
Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.
Kontroll av ordning och säkerhet. Provkör komprimator och testa nödstopp.
Dörröppnaren på entrédörren, bottenvåningen, vilken byttes ut förra veckan, lämnar nu dörren stående helt öppet. Dessutom orkar den bara ibland öppna dörren. Justering måste alltså genomföras. Sektion/företag: Klimator, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,
Tillsyn och provkörning av automatiska portar. Kontroll och eventuell åtgärd på kedjor, brytare m m. Smörjning. Säkerhetskontroll. Funktions och säkerhetskontroll varvid öppningsfjäderns infästningar kontrolleras och styrspår, bärskenor, armar och leder och rörliga delar rengörs och smörjs. Kedjor, brytare, klämlister och oljenivå justeras.
Tillsyn och provkörning av automatiska portar. Kontroll och eventuell åtgärd på kedjor, brytare m m. Smörjning. Säkerhetskontroll. Funktions och säkerhetskontroll varvid öppningsfjäderns infästningar kontrolleras och styrspår, bärskenor, armar och leder och rörliga delar rengörs och smörjs. Kedjor, brytare, klämlister och oljenivå justeras.
Tillsyn och provkörning av automatiska portar. Kontroll och eventuell åtgärd på kedjor, brytare m m. Smörjning. Säkerhetskontroll. Funktions och säkerhetskontroll varvid öppningsfjäderns infästningar kontrolleras och styrspår, bärskenor, armar och leder och rörliga delar rengörs och smörjs. Kedjor, brytare, klämlister och oljenivå justeras.
Hej Kontakten med timer i köket är ur funktion. Sektion/företag: , Adress: Arvid Hedvalls backe 4,
Entrédörrens dörröppnare är på väg att haverera. Ibland öppnar den på tre sekunder, ibland tar det 15 sekunder och då tvekar den ordentligt. Öppnaren låter som en tröska och det är uppenbart att den är på väg mot haveri. Förmodligen är det bara fett som behövs i de inre länkagen, men åtgärdas detta inte inom kort kommer utrustningen sannolikt att totalhaverera. Sektion/företag: Klimator, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,
Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.
(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)
Jourtelefon
031-772 49 37
Hissfel
031-772 49 38
Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.
När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.
Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.
Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.
Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.
Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:
Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.
Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet
Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.
Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan.
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.