Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
27 juni 2024, 12:18
Övrigt
Klar

Hej, larm har ljudit sen i måndags 24 juni i trapphuset (?) på Arvid Hedvalls backe 4. Det låter som passersystemet larmar och sannolikt kommer det från någon av våningsplanen <4. Kanske bör kontrolleras. Om inte annat så ljudet försvinner. Tack på förhand, Anna Sektion/företag: Chalmers m fl., Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

14 juni 2024, 11:40
Avlopp
Klar

Toalett spolar inte Sektion/företag: , Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

28 maj 2024, 09:16
Kyla
Klar

Hej,Det brukar vara lagom varmt men nu idag är det väldigt varmt. Är det något som är fel? Är framför allt på östra sidan.Vänliga hälsningar Mattias Sektion/företag: Gotmic AB, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

27 maj 2024, 10:10
El
Klar

Vi saknar el i ungefär hälften av uttagen på södra halvan av plan 2 Sektion/företag: RISE, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

27 maj 2024, 08:35
Övrigt
Klar

Hej, Diskmaskin har gått sönder. Luckan går inte stänga och den ”faller ut” utan motstånd. Vasa hus 11. 3 tr. längst ner i korridoren.Hälsar Åke Sektion/företag: Verksamhetsstödet, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

15 mars 2024, 09:18
El
Klar

Trasigt 230V uttag i kabelkanal Sektion/företag: RISE, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

22 april 2024, 13:26
Värme
Klar

Läcker från en koppling, vi har varit uppe och dragit åt den och satt en burk för att samla upp droppande vatten, men kan behöva lindas om för att säkra läckaget Sektion/företag: Klimator, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

5 februari 2024, 08:44
Avlopp
Klar

Toalett (utrymme 436) spolning ur funktion. Sektion/företag: Chalmers tekniska högskola, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

4 januari 2024, 11:00
Avlopp
Klar

Stopp i vasken i köket (232) och två toaletter (203 och 239) Sektion/företag: RISE, Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

7 december 2023, 08:35
Övrigt
Klar

Hej, Tjuter i en larmcentralen i trapphuset till huvudentrén. Står ngt om felmeddelande kopplat till brandlarmet Sektion/företag: , Adress: Arvid Hedvalls backe 4,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan.

Adress
Arvid Hedvalls backe 4
411 33 Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Axel Engström
Användning
Kontor
Yta
3850 m2
Byggår
1929
Vi jobbar med Vasa 11.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..