Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
8 april 2024, 14:15
Avlopp
Klar

Stopp i handfatet. Önskar att någon kommer och kika på detta. Sektion/företag: Barnmorskemottagningen, Adress: Gibraltargatan 1C,

5 april 2024, 12:57
Fönster & entré
Pågår

Hej!Imorse när jag kom till jobbet och ska gå in via personalentren så ser jag att ett fönster är krossat. Det gäller rum 2012B. Jag antar att det är ett tvåglas fönster. Från utsidan är det krossat men glaset på insidan är helt intakt. Önskar att någon kommer och kikar på detta. Sektion/företag: Barnmorskemottagningen, Adress: Gibraltargatan 1C,

3 april 2024, 10:51
Övrigt
Klar

Ingången till byggnaden (entren) har fel på dörröppnaren. Dörren öppnas inte automatiskt vilket blir problematiskt för patienter i rullstol eller barnvagnar etc. Sektion/företag: Närhälsan Gibraltar rehab, Adress: Gibraltargatan 1C,

3 april 2024, 10:52
Fönster & entré
Klar

Hej!Vi har problem med våra "dörröppnare". När man kommer in i entrén och ska in till antingen BMM eller BVC funkar inte dörröppnaren. När man kommer in i "mellanrummet" så funkar inte heller dörröppnaren in till BMM. Önskar att någon kommer och kikar på detta då vi har en del patienter med barnvagnar. :) Sektion/företag: Barnmorskemottagningen, Adress: Gibraltargatan 1C,

8 april 2024, 13:23
Övrigt
Pågår

Hej!Vi har en förlängningssladd i köket på diskbänken där vi kokar kaffe för vi behöver flera uttag. Om det finns möjlighet att sätta upp uttaget på väggen för att inte vatten ska tränga igenom. (Har hänt ett gäng gånger att det är myycket vatten på bänken). Tacksam om någon kan komma på kika på det. :) Sektion/företag: Barnmorskemottagningen, Adress: Gibraltargatan 1C,

26 mars 2024, 14:17
Övrigt
Klar

Kan man på något sätt mäta om det är mögel i rummet? Det luktar unket/illa och har gjort det länge. Mer vissa dagar, mindre andra dagar. Jag gjorde en felanmälan på lukten i höstas men när någon kom hit så luktade inget den dagen så jag skulle återkomma vid behov. Det är många kollegor som går in i rummet, eller enbart går förbi rummet utanför i korridoren, som säger att det luktar mögel från detta rum. Det har varit så i princip sedan jag senast hörde av mig. Om det nu är mögel är det väl farligt att befinna sig i rummet så pass ofta som vi gör här. Tacksamt om det går att mäta, eller i alla fall få bukt på lukten på något sätt. Sektion/företag: Närhälsan, Adress: Gibraltargatan 1C,

6 mars 2024, 14:11
Avlopp
Klar

Stopp i toaletten i personalens/damernas omklädningsrum Sektion/företag: Närhälsan, Adress: Gibraltargatan 1C,

27 mars 2024, 13:53
Avlopp
Klar

avluftning eller liknande i rummet som läcker, står vatten i röret. när vi öppnade kom det en del vatten. står vatten kvar i röret. vi kan kika på det tillsammans nästa vecka. Sektion/företag: Innovatum, Adress: Gibraltargatan 1C,

23 februari 2024, 15:28
Dörrar
Klar

Låskolven i dörren är på väg att lossna Sektion/företag: Närhälsan Rehab, Adress: Gibraltargatan 1C,

27 februari 2024, 09:52
Övrigt
Klar

Hej!På vårt våningsplan längst ner ( där vi har våra vagnar och personalhissen är) ligger det skräp som legat där i över 2 år. Det har legat där sedan man satte upp en vägg för den gamla hissen. Önskas att detta tas bort och slängs. :) Sektion/företag: Barnmorskemotagningen, Adress: Gibraltargatan 1C,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vasa 15 byggdes 1969 och används idag som vårdcentral och folktandvård. Huset ritades av Yngve Lundh.

Adress
Gibraltargatan 1C
Arvid Hedvalls backe 6
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Yngve Lundh
Användning
Vårdcentral och folktandvård
Yta
5373 m2
Byggår
1969
Vi jobbar med Vasa 15.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..