Stäng

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
27 januari 2023, 16:14
Titel saknas
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion enligt kontrollista.

27 januari 2023, 16:14
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

27 januari 2023, 16:14
Hiss
Klar

Hissen skall felfritt gå till alla våningsplan och dörrar skall fungera. Vid gång skall den gå mjukt utan missljud. Kotrollera att nödtelefon fungerar, kontrollmärke är uppsatt samt att serviceboken är ifylld.

26 januari 2023, 10:03
Dörrar
Pågår

HejDörrstängare på den dörren har lössnat. Det går inte att skruva igen , måste flyta hela dörrstängare. Jag bifogar bilder.Tack på förhand! Snezana Sektion/företag: , Adress: Vera Sandbergs allé 8,

24 januari 2023, 14:17
Övrigt
Klar

HejNågon har vandaliserat toaletten utanför Golden I. Jag har pratat med Jeanette som har en upprustningsplan för denna toaletthälsningar tord Sektion/företag: GRU, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Tillsammans med Vasa 1 ursprungligen logement för kvinnor och män, varav en avsedd för sjuka. Påbyggda med en våning och ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar. Förbindelsegången mellan hus 1 och 2 uppfördes 1982. Hus 2-3 renoverades 1999-2000, då inglasningen byggdes.

Adress
Vera Sandbergs allé 8
Vera Sandbergs allé 6-10
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor och undervisning
Yta
13900 m2
Byggår
1888
Vi jobbar med Vasa 2-3.
Adam Vernhamn
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta! Jag hjälper dig också med frågor om E-village
Adam Vernhamn Kundansvarig
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Kundmeny
Gå till ..

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.