Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
3 juli 2024, 09:23
Fönster & entré
Klar

Dörren vid huvudentren till Vera Sandbergs allé går ej igen. Dörr V0200504 Sektion/företag: Huvudentrén, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

12 juli 2024, 11:21
Fönster & entré
Klar

Två stycken fönster i rummet (stora lunchrummet Bellevue) går inte att stänga när man väl öppnat dom. Det sitter en rosa postit-lapp på dessa fönster med uppmaning att inte öppna dom (ibland när det är mycket folk i lokalen behöver man öppna fönster för att vädra). Kan ni kolla vad som är fel? Sektion/företag: Chalmers, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

3 juli 2024, 09:22
Ventilation
Klar

Hej,Pernilla och Alina som delar rum 2348 upplever att det är extremt dålig luft/ventilation i sitt rum. De sitter med dörren öppen på vid gavel, med en bordsfläkt för att få luften att cirkulera men trots det hjälper det inte. Kan ni hjälpa oss med detta?Tusen tack på förhand!Hälsningar, Paula Sektion/företag: TME ESA/STS-korridoren (norr), Adress: Vera Sandbergs allé 8,

17 juni 2024, 07:47
Ventilation
Klar

Ventilationen är dålig i detta rum. Dosan man reglerar med går inte längre att ställa på minus 3 ifall man vill sänka, den går max till minus 1. Sektion/företag: Entreprenership and Strategy, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

17 juni 2024, 13:11
Övrigt
Klar

Trög dörr hos Aquafood. Jag har smörjt "kolvflerparna" som stänger dörren och det blev lite bättre. Kunden påpekade att dörren ev hänger lite snett - den ligger tätt intill dörrkarmen längst ner och glappar lite upptill. Sektion/företag: Stena Center, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

11 juni 2024, 08:46
Ventilation
Klar

Hyresgästen i detta rum (TexRay) klagar över dålig luft. "Innestängd" luft som de beskriver det. Sektion/företag: Stena Center, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

29 maj 2024, 11:49
Värme
Klar

Hyresgästen Envue, har försökt att sätta ner temperaturen som står på 24grader i över en vecka, men det händer inget Sektion/företag: Stena Center, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

29 maj 2024, 14:09
Ventilation
Klar

Hyresgäster upplever att ventilationen är dålig i rum 2259. Sektion/företag: Stena Center, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

27 maj 2024, 08:28
Övrigt
Klar

Dörr 4127 - i vallgraven vid trappa upp till vasa 3:1. En skruv vid handtaget har ramlat ut och "fästhylsan" saknas. Sektion/företag: Stena Center, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

11 juni 2024, 14:23
El
Klar

Skyddet för kontakten har efter lång och trogen tjänst bestämt sig för att nu lägger jag av.Se bilderÅke Sektion/företag: TME, Adress: Vera Sandbergs allé 8,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Tillsammans med Vasa 1 ursprungligen logement för kvinnor och män, varav en avsedd för sjuka. Påbyggda med en våning och ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar. Förbindelsegången mellan hus 1 och 2 uppfördes 1982. Hus 2-3 renoverades 1999-2000, då inglasningen byggdes.

Adress
Vera Sandbergs allé 8
Vera Sandbergs allé 6-10
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor och undervisning
Yta
13900 m2
Byggår
1888
Vi jobbar med Vasa 2-3.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..