Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
8 maj 2024, 13:36
Vatten
Klar

Hej,Silen i diskhon (köket) har gått sönder. kan ni byta ut den?tackar! Sektion/företag: Key Relocation center, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

15 maj 2024, 13:49
Väggar, tak & golv
Klar

Hej! Önskar få lagat/ en lucka för hålet bakom tvättmaskinen. Det behöver vara en lucka som man kan ta bort för att komma åt rören. märkning 60104/4051-37596. väggen ska målas så ni vet. Återkoppla till Jeanette eller Thomas.

27 februari 2024, 11:56
Övrigt
Klar

Test Sektion/företag: , Adress: Hugo Grauers gata 3B,

9 februari 2024, 15:08
El
Klar

hej! Vår timer för kaffekokaren (fast installation) har lagt av. Kan ni snälla komma och titta på det snarast. tack! Sektion/företag: Key Relocation center, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

8 januari 2024, 12:08
Vatten
Klar

ConnyHej! följande strular: - Dåligt flow i handfatet på stora toan. (är det något ni kan lösa?)Tack på förhand! / Sofi Sektion/företag: Key Relocation center, Adress: Hugo Grauers gata 3B,Jag har rensat punglås och utloppsventil men det blev inte bättre, kluckar när man spolar i toaletten så kanske det är ett större stopp längre ner. // Sören

18 september 2023, 10:04
Fönster & entré
Klar

Fungerar ej att komma in med korten genom dörrarna eller hissen. Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

4 september 2023, 07:42
Övrigt
Klar

Problem med att dörren är väldigt svår att låsa upp. Ibland tar det flera minuter att få upp den. Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

27 september 2023, 08:37
Väggar, tak & golv
Klar

Regnar in, taket har spruckit? Stora sprickor i taket. Blir fler/större. Regnar även in i ett av rummen. Försökt ringa men kommer ej fram Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

2 augusti 2023, 16:22
Avlopp
Klar

Rinner dåligt/sakta ner i handfatet Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

26 juli 2023, 15:21
El
Klar

Lampa på väggen snett utanför kopieringsrummet låter och blinkar. Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 5, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.

Adress
Hugo Grauers gata 3B
Hugo Grauers gata 3A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
1276 m2
Byggår
1888
Vi jobbar med Vasa 4.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..