Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 5, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.
Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.
Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
Ärendebeskrivning saknas.
Ärendebeskrivning saknas.
Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.
Ärendebeskrivning saknas.
Fungerar ej att komma in med korten genom dörrarna eller hissen. Sektion/företag: Key Relocation, Adress: Hugo Grauers gata 3B,
Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.
Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.
Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.
Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.
Kontrollera elanläggningen så att de elektriska materielen är i gott skick och att det inte finns några synliga skador; t.ex. strömställare, uttag, doslock, skadat / ej fastsatt kablage etc.). Kontrollera att lock och dörrar till centraler är stängda, att skyddskåpor finns på plats och att centraler inte är blockerade.
(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)
Jourtelefon
031-772 49 37
Hissfel
031-772 49 38
Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.
När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.
Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.
Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.
Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.
Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:
Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.
Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet
Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.
Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 5, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.