Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
13 juni 2024, 13:14
El
Pågår

Internetsladdsuttaget i panelbrädan under fönstret i rum 309 verkar trasig och trycks in när man försöker sätta i internetkabeln Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

7 juni 2024, 07:44
Ventilation
Klar

Vi misstänker att ventilationen inte är igång idag. V v titta på detta. tack Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

11 juni 2024, 14:54
Övrigt
Pågår

Hej! Jag har bytt företagsnamn till Hollertz & Co, toppen om det går att ordna med uppdatering av skyltarna ute och inne. Klisterlapp är helt ok om ni vill avvakta fler ändringar innan nytryck :-). Sektion/företag: Hollertz & Co, Adress: Hugo Grauers gata 3B,

11 juni 2024, 14:55
Avlopp
Pågår

Hej! 1) Det läcker någonstans på lilla toan, det är alltid lite fuktigt på golvet. 2) Det luktar funky i vaskområdet i pentryt, går det att få hjälp med en rensning av vattenlås etcetera? Sektion/företag: Hollertz & Co AB, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

15 april 2024, 09:05
Övrigt
Klar

Kylskåpsdörren knarrar, troligen behövs plastfästet bytas ut. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

27 februari 2024, 11:56
Övrigt
Klar

Test igen.// Tony Sektion/företag: , Adress: Hugo Grauers gata 5B,

22 februari 2024, 10:18
Övrigt
Klar

Diskmaskinens övre hylla har gått sönder och hoppat ner ett hack. Var vänliga och kom och titta på detta så snart ni kan , tack. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

19 februari 2024, 13:06
El
Klar

Hej, Två kontakter i rum 309 fungerar ej. Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

9 januari 2024, 12:02
Ventilation
Klar

Hej, idag meddelar kollegorna på kontoret att ventilationen inte verkar fungera. När det gäller rum 317 så luktar det avlopp. Det har visst varit en läcka i taket för några år sedan, och det är samma rum där vi har haft problem med flugor. Jag är på kontoret imorgon tisdag igen, då kan vi kanske kolla på problemen i rum 317. Mvh Cissi Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

8 december 2023, 07:57
Väggar, tak & golv
Klar

Vi på BVC kommer inte in i ytterdörrar, soprum, källare samt förråd i källare, saknar behörighet Adress: Hugo Grauers gata 3B, Kortläsarens nummer: , Passerkortsnummer: 2267985713925474,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 4, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.

Adress
Hugo Grauers gata 5B
Hugo Grauers gata 5A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
1289 m2
Byggår
1888

Taket har lyfts på hus 5. Ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar. Vasa Hus nr 5 är det första ombyggnadsprojekt i Göteborg som fått en GreenBuilding-märkning. Märkningen innebär bl.a. att energianvändningen är 25 % lägre än rådande normer. GreenBuilding är ett EU-initierat program för att uppmuntra till energieffektivt byggande.

Vi jobbar med Vasa 5.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..