Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
27 november 2023, 07:50
Avlopp
Klar

Hej, En kollega på kontoret meddelade att det rinner ut vatten under diskbänken i pentryt. Var vänliga och kom och titta på detta, tack. Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

15 november 2023, 07:59
Övrigt
Klar

Vår frys är sönder. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

6 november 2023, 09:12
Övrigt
Klar

Idag har Nomor varit och tittat på insekterna i rum 317 och 318. Han konstaterade att det är fjärilsmyggor vi fått in. Enligt honom kan de komma från avlopp eller fuktiga miljöer. Då detta är kontorsrum finns det inget avlopp. Han rekommenderade att någon gör en fuktmätning i väggarna. Var vänlig och kontakta mig innan så att jag är på plats. Vänligen Cissi Dahl Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B, Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

21 september 2023, 15:00
Väggar, tak & golv
Klar

Liksom andra hyresgäster i Vasa 5 (noterade ett öppet ärende) önskar vi att värmen sätts på även i våra lokaler. Det är för kallt/kyligt och vi är flera som fryser. Vi har tidigare haft ett ärende kring detta "Felanmälan/Beställning klar: 000034459-00" och fick då svaret att inblåstemperaturen höjts på ventilationen. Detta verkar inte räcka, det är fortsatt för kallt. Sektion/företag: Stiftelsen Chalmers tekniska högskola, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

18 oktober 2023, 13:41
Övrigt
Klar

Vi hade stora problem med flugor i rum 317 innan semestrarna. Nu har flugorna börjat att komma tillbaka igen. Det vore bra om en "saneringsfirma" kan komma och titta på detta. Det har även spridit sig till rum 318. Städerskan städar bort dem men de återkommer hela tiden. Det finns inga växter i något av rummen. Var vänlig och kontakta mig innan så att jag är på plats. Vänligen Cissi Dahl Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

21 september 2023, 12:35
Väggar, tak & golv
Klar

Hej, Vi önskar att ni sätter på värmen i våra lokaler, då det är många medarbetare som fryser. Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

29 augusti 2023, 08:04
Allmänbelysning
Klar

Armatur sönder på lilla toaletten, omklädningsrummet Sektion/företag: BVC Närhälsan, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

17 augusti 2023, 10:12
Kyla
Klar

Flera av oss på stiftelsen tycker att det är för kallt i våra kontorslokaler. Luftenkvaliten är bra, men det är väldigt kyligt. Såg att det fanns ett tidigare ärende relaterat till värme som var klarmarkerat (utan ärendebeskrivning), men felet i detta fall är kyla (eller brist på värme om en så vill). Tacksam för en översyn om det går att få en mer rimlig temperatur i våra kontor (gäller flera rum) utan att göra avkall på god luftkvalitet. Sektion/företag: Stiftelsen Chalmers tekniska högskola, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

16 augusti 2023, 11:59
Övrigt
Klar

Hej, vår städerska har märkt att det kryllar av flugor i rum 317. Hon städar bort dem, men så återkommer det nya... Finns det något man kan göra åt detta? Sektion/företag: Statens geotekniska institut, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

7 juni 2023, 14:06
Övrigt
Klar

Hej, Toalettsitsarna skulle behövas bytas ut på toalett 416 och 419 då de sitter mycket lösa nu... Tack. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 4, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.

Adress
Hugo Grauers gata 5B
Hugo Grauers gata 5A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
1289 m2
Byggår
1888

Taket har lyfts på hus 5. Ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar. Vasa Hus nr 5 är det första ombyggnadsprojekt i Göteborg som fått en GreenBuilding-märkning. Märkningen innebär bl.a. att energianvändningen är 25 % lägre än rådande normer. GreenBuilding är ett EU-initierat program för att uppmuntra till energieffektivt byggande.

Vi jobbar med Vasa 5.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..