Stäng

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
7 juni 2023, 14:06
Övrigt
Klar

Hej, Toalettsitsarna skulle behövas bytas ut på toalett 416 och 419 då de sitter mycket lösa nu... Tack. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

2 juni 2023, 09:21
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

16 maj 2023, 10:28
Övrigt
Klar

Hej, låset till toaletten, 419 är svårt att låsa. Dörrlåset till rum 417 saknar skruvar och går ej att låsa ordentligt. OBS! I vecka 20 är vi på plats 16 och 17 maj. Sektion/företag: SGI, Adress: Hugo Grauers gata 5B,

2 maj 2023, 13:26
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

27 april 2023, 11:17
Titel saknas
Klar

Förväntad funktion: Krypgrunder skall vara fria från skadedjur, fuktproblem och andra typer av skador eller brister.

27 april 2023, 11:17
Fasader
Klar

Förväntad funktion: Fasader skall vara hela, rena och fria från skador.

4 april 2023, 10:57
Värme
Klar

Ärendebeskrivning saknas.

4 april 2023, 10:57
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

4 april 2023, 10:57
Titel saknas
Klar

Tillsyn och kontroll av rökluckor

6 mars 2023, 11:58
Titel saknas
Klar

Förväntad funktion: Beroende på konstruktionsmaterial kontrollera med avseende på sprickor, rost, röta. Kontrollera med avseende på växtlighet, alger mm. Kontrollera behov av rengöring, oljning eller målning.

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Byggnaderna är q-märkta i gällande detaljplan. Ursprungligen, tillsammans med Vasa 4, barnhus för 160 barn, samt mödrar med spädbarn. Det ena för flickor och det andra för pojkar. I källaren låg slöjdsalar och badrum.

Adress
Hugo Grauers gata 5B
Hugo Grauers gata 5A
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
1289 m2
Byggår
1888

Taket har lyfts på hus 5. Ut- och uppbyggnader för fläktar och hissar. Vasa Hus nr 5 är det första ombyggnadsprojekt i Göteborg som fått en GreenBuilding-märkning. Märkningen innebär bl.a. att energianvändningen är 25 % lägre än rådande normer. GreenBuilding är ett EU-initierat program för att uppmuntra till energieffektivt byggande.

Vi jobbar med Vasa 5.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Kundansvarig
Kundmeny
Gå till ..

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.