Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
3 juni 2024, 12:07
Övrigt
Klar

SBA Branddörr: Fläktrum 4073 - Hinder framför dörr. Sektion/företag: Chalmersfastigheter AB, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

11 juni 2024, 14:57
El
Pågår

SBA - Nödljusarmaturer: Nödljusarmatur Ovan dörren till restaurangen, rum 2031A - Orange lampa lyser. Nödljusarmatur Ovan dörr till trapphus F, rum 2023 - Orange lampa lyser. Nödljusarmatur Brånemark center i entréhall 2001 - Röd lampa lyser. Nödljusarmatur i Korr 1042A vid omklädningsrum 1006 - Indikerar batterifel (orange) Nödljusarmatur Uppehållsrum 1055 - Indikerar batterifel (orange). Nödljusarmatur Vid nödutrymmningstrappa i festlokal 1052 - Indikerar batterifel (orange). Nödljusarmatur Nedan trapp i korridor 1016 utanför fläktrum 1018 - Indikerar batterifel (orange). Sektion/företag: Chalmersfastigheter AB, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

27 maj 2024, 08:29
Storköksutrustning
Klar

Trasig handtag på vattenkran i diskrummet Adress: Vera Sandbergs allé 5A, Typ av utrustning: vattenkran, Rumsnummer:

27 maj 2024, 08:30
Övrigt
Klar

Handtorkdispener på toalett (vänstra) trasig. Sektion/företag: wijkanders, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

3 maj 2024, 11:21
Allmänbelysning
Klar

Hej, Två lampor i inre och yttre hall (utanför rum 3005D samt vid toaletten) har ett glapp. Trots att vi bytt lampor så släcks de efter en stund. Vi har dessutom problem med lampan i rum 3019A som ska vara sensordriven men nu lyser dygnet runt. Tacksam för hjälp med detta! Sektion/företag: NCM, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

24 april 2024, 07:28
Övrigt
Klar

Ytterdörren till entrén gnisslar mycket behöver nog smörjas Sektion/företag: Brånemark Center, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

3 april 2024, 13:58
Storköksutrustning
Pågår

Trasiga lysrör i köket på Wijkanders behövs bytas. 4st lysrör. Adress: Vera Sandbergs allé 5A, Typ av utrustning: lysrör i taket, köket, Rumsnummer:

10 juni 2024, 09:03
Fönster & entré
Klar

HejI vintras anmälde jag att låsningen/ventelation på takfönstret över mig är trasig. Hur är statusen på detta. Sektion/företag: Fasadglas Bäcklin AB, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

6 mars 2024, 14:09
Övrigt
Klar

Jag skulle vilja begära en reparation av eluttaget på den bifogade bilden. Sektion/företag: Founders Loft, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

19 februari 2024, 10:33
El
Klar

Ett eluttag har lossnat från väggen. (Uttaget fungerar fortfarande och det finns ingen brandrisk, men vi skulle vilja att det skruvas tillbaka och tror att strömmen till uttaget kan behöva stängas av för att reparera det.)An outlet has fallen off the wall. (The outlet still works and their is no fire risk, but we'd like it screwed back in and believe the power to the outlet may need to be turned of to repair it) Sektion/företag: Founders Loft, Adress: Vera Sandbergs allé 5B,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan. Uppfördes som anläggningens ekonomibyggnad. I byggnaden inrymdes bageri, köksavdelning samt bad- och tvättanstalter. I köksavdelningen ingick diskrum och förrådsutrymmen. Badinrättningen omfattade varmbad, ångskåp och varmluftsskåp.

Adress
Vera Sandbergs allé 5A
Vera Sandbergs allé 5B
Vera Sandbergs allé 5C
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
3550 m2
Byggår
1888

Byggnadens tvättinrättningen upptog mittdelens båda våningsplan och inrymde även en hiss upp till torkvinden högst upp. Denna byggnad inrymde även en trappa upp ett flertal mindre bostadslägenheter om 2-3 rum för inrättningens personal. I källaren en trappa ned fanns 3 st. ångpannor med tillhörande utrymme för kol och annat bränsle samt en mangelbod och en smedja. Ursprungliga fönster bytta. En mängd olika tillbyggnader finns på tre av husets sidor.

Vi jobbar med Vasa 8.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..