Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
19 februari 2024, 10:33
El
Klar

Ett eluttag har lossnat från väggen. (Uttaget fungerar fortfarande och det finns ingen brandrisk, men vi skulle vilja att det skruvas tillbaka och tror att strömmen till uttaget kan behöva stängas av för att reparera det.)An outlet has fallen off the wall. (The outlet still works and their is no fire risk, but we'd like it screwed back in and believe the power to the outlet may need to be turned of to repair it) Sektion/företag: Founders Loft, Adress: Vera Sandbergs allé 5B,

23 januari 2024, 13:51
Övrigt
Klar

Larm pågår i trapphuset med ingång fråk baksidan dvs bredvid Wijkanders uteplats. Det är dörren mot Wijkanders i trapphuset som larmar. Denna kan jag inte larma av då mitt kort inte har tillgång till den dörren. Sektion/företag: , Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

8 januari 2024, 12:07
Väggar, tak & golv
Klar

Det står obevakat och slingfel när jag skulle gå härifrån och larma på. Jag vill att någon kommer och kontrollerar så larmet verkligen är på. Har redan åkt så jag kan inte ange läsarens nummer men det är den vid vår ingång till NCM. Adress: Vera Sandbergs allé 5A, Kortläsarens nummer: , Passerkortsnummer: ,

8 januari 2024, 12:10
Fönster & entré
Klar

Handtag/låsning takfönster trasigt Sektion/företag: Fasadglas Bäcklin AB, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

11 december 2023, 14:26
El
Klar

Hej, två saker.1) säkring har gått i fakultetsvåningen. Behöver öppna skåpet, vi har ej nycklar. 2) vi väntar fortfarande på hjälp med uttag i bistro och matsal. Sektion/företag: wijkanders, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

7 december 2023, 10:25
Övrigt
Klar

Diskmaskinen fungerar inte som den ska. Armen som sprutar ut vatten upp och ner verkar ha hamnat i ett felaktigt läge då den tar i bestickskorgen i undre delen av maskinen. Vi har försökt att justera armens höjd men det går inte. Sektion/företag: NCM, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

4 december 2023, 08:05
El
Klar

Jordfelsbrytare slog ifrån i bryggrummet(saknas rumsnummer på dörrkarmen) i Kalle Glader. När elen startades igen så funkar ungefär hälften av uttagen i rummen. Troligtvis har jordfelsbrytare slagit i från i huvudcentralen som finns i köket som är bakom låst dörr. Rummet ligger precis i korsningen i korridoren, skyltat "Bryggrummet".Kontakta gärna på mobil om något är oklart. Sektion/företag: Ölbruket Styrelse, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

27 november 2023, 07:47
Hiss
Klar

Utsidan av hissdörr ut mot Hugo Grauers gata bör saneras då den är nedkladdad. Sektion/företag: NCM, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

23 november 2023, 13:56
Värme
Klar

Vi har ingen värme i våra rum. Sektion/företag: NCM, Adress: Vera Sandbergs allé 5A,

1 november 2023, 10:39
Övrigt
Klar

Låskistan för dörren till en av våra toaletter är skev och tar i dörren när man öppnar och stänger. Även handtaget är väldigt trögt att öppna. Vi tror att dörren lutar något och att det är anledningen till att slitningen har skett. Vi har testat att dra åt med skruvmejsel vid själva låset men det fungerar inte. Se bifogade bilder. Sektion/företag: Föreningen Founders Loft, Adress: Vera Sandbergs allé 5B,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Byggnaden är q-märkt i gällande detaljplan. Uppfördes som anläggningens ekonomibyggnad. I byggnaden inrymdes bageri, köksavdelning samt bad- och tvättanstalter. I köksavdelningen ingick diskrum och förrådsutrymmen. Badinrättningen omfattade varmbad, ångskåp och varmluftsskåp.

Adress
Vera Sandbergs allé 5A
Vera Sandbergs allé 5B
Vera Sandbergs allé 5C
Göteborg
Beteckning
Johanneberg 31:10
Arkitekt
Adrian Crispin Peterson
Användning
Kontor
Yta
3550 m2
Byggår
1888

Byggnadens tvättinrättningen upptog mittdelens båda våningsplan och inrymde även en hiss upp till torkvinden högst upp. Denna byggnad inrymde även en trappa upp ett flertal mindre bostadslägenheter om 2-3 rum för inrättningens personal. I källaren en trappa ned fanns 3 st. ångpannor med tillhörande utrymme för kol och annat bränsle samt en mangelbod och en smedja. Ursprungliga fönster bytta. En mängd olika tillbyggnader finns på tre av husets sidor.

Vi jobbar med Vasa 8.
Thomas  Svensson
Thomas Svensson Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..