Stäng

Gör felanmälan

I nedan formulär gör du din felanmälan. Är du osäker på hur du gör klickar du här.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *
Storkök

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)

Maximum file size: 15MB

Behandling av personuppgifter *

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
20 februari 2024, 13:19
Dörrar
Klar

Plan 2 svarta rum bibloteket skruv lös handtag delar ligger på hutchen bredvid Sektion/företag: CIT, Adress: Sven Hultins gata,

19 februari 2024, 09:07
Ventilation
Pågår

Det är något klickande ljud som kommer kontinuerligt i från ett av de runda ”ventilations intagen” i taket. Det är störande och distraherande och skulle uppskattas om någon kikar på det Vån 5 Guldhuset, rum Lustgården Sektion/företag: HSB, Adress: Sven Hultins gata,

19 februari 2024, 09:05
Väggar, tak & golv
Klar

Fraktionen med elektronik är full i soprummet i Guldhuset Sektion/företag: OOTO, Adress: Sven Hultins gata,

19 februari 2024, 12:54
Värmedistributionsinstallation
Klar

Dålig ventilation svarta paln 4 Många är ”trötta” i huvudet och sega på svarta plan 4 i alla fall ?? Sektion/företag: HSB, Adress: Sven Hultins gata,

20 februari 2024, 10:30
El
Pågår

Ena taklampan inne i disken i restaurangen är trasig Sektion/företag: OOTO, Adress: Sven Hultins gata,

7 februari 2024, 14:08
Väggar, tak & golv
Pågår

Gardinstången plan 5 guldhuset har rastat ner igen, G-G vet Sektion/företag: HSB, Adress: Sven Hultins gata,

7 februari 2024, 14:07
Sanitetsenheter
Klar

Stop i handfat plan 4 guldhuset mitten toalette Sektion/företag: HSB, Adress: Sven Hultins gata,

7 februari 2024, 07:54
Övrigt
Klar

Hej! Jag har blivit av med min plånbok nyligen inklusive passerkortet jag har till min arbetsplats på CIT Renergy (dotterbolag till Chalmers Industriteknik). Jag behöver därmed ett nytt kort och i plånboken låg över nyckeln till hänglåset till mitt skåp i källarvåningen så jag skulle behöva hjälp med att klippa hänglåset också för att sätta upp ett nytt sådant som jag ska lösa. Hur löser vi detta när jag är på plats igen? Troligen på kontoret igen från 21 februari (föräldraledig fram tills dess). Mitt personnummer är 900214-0136. Adress: Sven Hultins gata, Kortläsarens nummer: , Passerkortsnummer: ,

7 februari 2024, 14:12
Storköksutrustning
Pågår

En mikrovågsugn i restaurangen svarta huset fungerar inte som den ska, maten blir inte varm. Sektion/företag: OOTO, Adress: Sven Hultins gata,

5 februari 2024, 13:53
Ventilation
Klar

Hej, Nu luktar det väldigt mkt matos på plan 4 i guldhuset igen. Ni får gärna kontakta Chalmers fastigheter. Sektion/företag: HSB, Adress: Sven Hultins gata,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Gör en felanmälan

Om du vill göra en felanmälan klickar du här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Johanneberg Science Park (JSP) är byggd för att stimulera samverkan och kreativt arbete. Kombinationen av arkitektur, teknik och hållbarhet i en nytänkande helhet manifesterar JSPsom dynamo för bygg- och samhällssektorn i Västsverige. Byggnadernas rundade former har inspirerats av hur ringar på vattnet sprids – JSP och Chalmersfastigheter vann genom fastighetens färdigställande Glasbranschföreningens "Glaspriset 2016" som delas ut till Sveriges bästa glasbyggnadsprojekt.

Adress
Sven Hultins gata
Gothenburg
Beteckning
Krokslätt 185:2
Arkitekt
White arkitekter
Yta
7445 m2
Byggår
2013

JSP består av två sammanlänkade kontorshus som rymmer kreativa mötesplatser med kontor, lokaler, restaurang, kafé, konferensrum och lounge. Husen har gångbroar mellan sig för att lättare kunna främja spontana möten mellan akademi, näringsliv och samhälle. Ett business center skapat för samverkan och kreativt fokus. Husen kallas i folkmun ”Guldhuset” och ”Svartahuset”. I botten på guldhuset ligger restaurang OOTO.

 

Vi jobbar med Johanneberg Science Park/JSP.
Mikael Högdahl
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Mikael Högdahl Drifttekniker
Evelina Nikola
Har du frågor om ditt hyresavtal eller behöver hjälp med lokalanpassning? Då är det mig du ska kontakta!
Evelina Nikola Avtals och lokalsamordnare
Kundmeny
Gå till ..