Stäng

Välkommen till vår sida för felanmälan och driftinformation

Vi hjälper gärna till med ditt ärende men först behöver vi tänka till om vad som ska felanmälas. Läs gärna hur du gör en felanmälan och titta på  pågående ärenden innan du gör din felanmälan. Detta gör det lättare för oss att hjälpa dig!

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan. Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss. Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

När ska du felanmäla?

Anmäl fel som gäller driften av byggnad invändigt genom att klicka på fliken ”Fastighet” och byggnad utvändigt genom att klicka på fliken ”Yttre miljö” nedan.

Tänk på att kolla under ”Pågående ärenden” så att felet inte redan är anmält till oss.

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.

Tänk på det här

Pågående ärenden

Om du inte hittar ett pågående ärende som rör samma fel är du välkommen att lämna en felanmälan till oss.
25 november 2022, 16:15
System för branddetektering & brandlarm
Klar

Kontroll att kvartalsprov och årsprov är genomfört samt att system är i funktion.

23 november 2022, 07:31
Fönster
Klar

Hej, Det är ett fönster som är öppet i spånget (på vänster sida om man kommer från Kuggen) till SP, det verkar även vara trasigt i låsningen. Sektion/företag: Institutionen för Vetenskapens Kommunikation och Lärande, Adress: Lindholmsplatsen 1,

16 november 2022, 09:48
Ventilation
Klar

Hej Chalmersfastigheter, Jag undrar om det är möjligt att öka luftflödet i vår möteslokal Windows (Kuggen, rum 3.42). Det blir nämligen snabbt dålig luft när vi har våra möten där. Och om jag förstått det rätt kunde ni digitalt ändra luftflödet, dock inte anpassa temperaturen - vilket innebär att det kan bli lite kyligare i rummet. Helt okej i så fall! Hoppas jag har förstått det rätt så. Mycket tacksam om ni vill hjälpa oss lite! Allt gott, Cecilia Sektion/företag: Interaktionsdesign, Adress: Lindholmsplatsen 1,

Vid akuta ärenden

(risk för personskada, vattenläcka, stora elavbrott eller liknande)

Jourtelefon
031-772 49 37

Hissfel
031-772 49 38

Vad händer sedan?

1. Mottagande

Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.

2. Pågående arbete

Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.

3. Statusuppdatering

Statusuppdatering kommer under arbetets gång om det finns behov.

4. Meddelande om åtgärd

När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Vad gäller ditt ärende?
Välj typ av ärende.

Felanmälan

Fyll i uppgifter om fastighet och företag
Skriv uppgifter om fastighet och vilket företag det gäller. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Fyll i kontaktuppgifter
Här är enda stället där du berättar om vem du är. Glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fritextfältet när du beskriver ditt ärende.

Beskriv ditt fel och ladda upp bild(er)
Här beskriver du ditt fel. Var gärna detaljerad men glöm inte att inga personuppgifter får skrivas i fältet där du beskriver ditt fel.

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB

Lägg till kopia, godkänn & skicka

Kopiamottagare

Godkänn villkor *
Yttre miljö

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *
Passerkortssystem

Min fastighet

Mina uppgifter

Mitt ärende

Bifoga fil(er)
Maximal filstorlek: 15 MB
Behandling av personuppgifter *

Vanliga frågor & svar

Vad händer när jag gjort min felanmälan?
  1. Vi tar emot din felanmälan och du får ett svarsmail i din inkorg.
  2. Vår drifttekniker eller avtalad entreprenör arbetar med att åtgärda din felanmälan.
  3. Statusuppdatering kommer under arbetsgång om det finns behov.
  4. När din felanmälan är åtgärdad får du ett mail i din inkorg.

Våra särskilda rutiner för ärenden som rör fel i fastighet eller lokal garanterar en snabb insats och rätt åtgärd. Ett fel som enligt vår bedömning inte är av akut karaktär avhjälper vi senast inom 3 arbetsdagar efter att anmälan kommit in. När felet är åtgärdat får du ett mail som bekräftar det.

Om felet återkommer behöver du göra en ny felanmälan enligt ovan.

Spelar det någon roll vem som är fastighetsägare?

Det kan vara svårt att veta vem som är fastighetsägare till de olika fastigheterna på Campus. Oavsett vilken fastighet du befinner dig i kan du göra en felanmälan via vår hemsida. Klickar du på en fastighet som ägs av annan fastighetsägare blir du omdirigerad till deras egna sida (formulär) för felanmälan (och däri kan det skilja lite mot vår egna). Om det inte är vår fastighet kommer du att få ett mail ifrån deras drifttekniker.

Vad är skillnaden mellan fel och service?

Fel har att göra med drift och löpande underhåll, service med t.ex. hjälp att hänga upp en hylla och administration. Till Chalmers serviceavdelning vänder du dig om det gäller följande:

  • Inredning, utrustning, lokalvård,
  • Post, transport, och godsmottagning,
  • Reproservice
  • Vaktmästeri och teknisk service,
  • Växel och passerkort,
  • Tentamensadministration eller salsbokning

Som fastighetsägare ansvarar vi för fastighetsrelaterade åtgärder i våra fastigheter. Fastighetsrelaterade åtgärder kan till exempel handla om att komplettera trappor med en ramp och/eller räcken, ta bort en hög tröskel och se till att det finns kontrastmarkering t.ex. på trappor och glaspartier.

Har du funderingar kring servicen i din fastighet kontakta din kundansvariga eller drifttekniker här: chalmersfastigheter.se/min-fastighet

Hur jobbar vi med GDPR

Vi följer strikt dataskyddsförordningen som gäller inom hela EU. Läs mer om hur vi jobbar med GDPR och skyddar dina personuppgifter.

Vad är extra viktigt att tänka på när jag gör min felanmälan?
  • Kontrollera att ditt ärende/fel inte redan är rapporterat. Här kan du se pågående ärenden
  • Var noga med att inte ange några personuppgifter i beskrivningsfältet för ditt fel
  • Vill du skriva ut hur du gör en felanmälan gör du det här.
  • Är ditt ärende akut så kan du läsa hur du gör här

Idén till Kuggen föddes hösten 2007 ur diskussioner om hur utvecklingen Lindholmen skulle kunna se ut. Bra mötesplatser är nyckeln till en fortsatt dynamisk utveckling och Kuggen ska bli en sådan. Genom sitt läge och sin form binder den samman husen kring den idag stora och blåsiga Lindholmsplatsen. Meningen är att Kuggen ska få byggnaderna omkring att fungera bättre på flera sätt.

Adress
Lindholmsplatsen 1
Göteborg
Beteckning
Lindholmen 6:5
Arkitekt
Wingårdh arkitektkontor
Användning
Kontor m.m.

Kuggen är en öppen och flexibel byggnad. De nedre våningsplanen kommer användas för Lindholmen Science Parks ”Open Arenas”. Dvs. en utåtriktad plats för konkret samverkan mellan näringsliv, samhälle och akademi. De övre planen kommer att inrymma Chalmersverksamhet. Med Chalmers vision – ”för en hållbar framtid” var det självklart att Kuggen skulle ges en tydlig miljöprofil. Både design och systemval har gjorts för att skapa en så effektiv och miljöriktig byggnad som möjligt. Inom den gröna tekniken har alla fyra nivåerna optimerats. Det handlar om anpassad ventilation, anpassad belysning, interaktiva system för värme och kyla, samt optimalt utnyttjande av dagsljuset.

Det sista påverkar även Kuggens form. Byggnaden växer på höjden. De översta våningsplanen är större än de nedre. Genom att ”förskjuta” byggnaden kragar den ut åt syd. På så sätt skuggar den sig själv och skapar på ett effektivt sätt ett bra inneklimat. Av samma anledning har fönstren gets en triangulär form som gör att dagsljuset når långt in i byggnaden, samtidigt som andelen glas i fasaden hålls på en låg nivå.

Kuggen har redan fått internationell uppmärksamhet. Vid den stora årliga fastighetsmässan MIPIM i Cannes fick Kuggen pris i klassen ”sustainable buildings”, som ett av tre bland 300 anmälda. Byggnaden har dessutom certifierats av EU:s program för energieffektivt byggande ”GreenBuilding”.

Vi jobbar med Kuggen.
Andreas Bäck
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Andreas Bäck Fastighetsansvarig
Christian Widmark
Jag jobbar med den dagliga driften i våra byggnader och bearbetar din felanmälan. (Se kundmenyn för att göra en felanmälan)
Christian Widmark Drifttekniker
Kundmeny
Gå till ..

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här och om hur vi arbetar med personuppgifter här.